220 млн. ще влязат за нови мотриси. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков, който бе на инспекция заедно с премиера Бойко Борисов.

Борисов заяви, че са изплатени близо 1 млрд. дългове за 10 години. "И ето ги новите локомотиви. За да могат хората, ако помнят, като се вземат репортажите, спрени композиции, автобуси, пътници. Затова 100 вагона, ще ги видим и тях", каза премиерът. 

У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината.

"И като вагоните са с интернет, са чисти, топли, удобни и вместо с автомобилите хората ще пътуват до Варна, до Бургас с влак", продължи Борисов.

До края на годината нови вагони, за капиталов ремонт. Предстои покупката и на нови 40 вагона за дългите дестинации, заяви Желязков.  Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам, допълни Желязков. Той отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура, добави още Желязков.

Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20%. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав, с който БДЖ не разполагаше към момента. Машините са изключително комфортни за машинистите като интериор и начин на управление и са пригодени изцяло към новите системи за сигурност и контрол при движение.

Снимка 515993

Източник: Правителствена информационна служба

След това премиерът се качи в локомотива заедно с машинистите, за да разгледа отвътре новата машина. Вагоните са чисти, топли и снабдени с интернет връзка, поясни Борисов.

До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. "Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години, напомни Борисов.