До 20 декември трябва да стане ясно, каква ще бъде новата бронирана машина на пехотата. Изборът е между 4 компании от Германия, Финландия, Франция и Швейцария, предаде БНТ. Едно от изискванията е оръдието на БТР-а да е 30-милиметрово.
Белгийската "Кокерил груп" произвежда такова въоръжение съвместно с четиримата кандидати, допуснати до конкурса.
Според изискванията на конкурса, България трябва да получи 150 бронетранспортьора, на стойност 1.464 милиарда лева в продължение на 12 години. За първи път механизираните пехотни подразделения преминават към по-мощно въоръжение по стандартите на НАТО.
30-милиметровото оръдие, с което трябва да бъде оборудвана новата бойна машина на пехотата, се монтира в боен купол, съвместим с всички видове съвременни БТР-и в света. Основното му производство е базирано в Белгия и Франция. Смяната на оръдието с друго, по-мощно, може да стане за по-малко от 20 минути.
"Всъщност голямото преимущество за българската армия е модулната ни концепция. Ние можем да адаптираме различни по калибър оръдия от 30 милиметрови до 105 на различни машини. Ако армията се нуждае от по-голям калибър, защото искате да атакувате по-тежки цели като бункери, просто сменяте оръдието, без да се налага да купувате нови БТР-и. Това ви спестява много средства и време за обучение на военнослужещите." - коментира Беър Мидкиф, вицепрезидент по продажбите на "Кокерил груп".
Компанията е разработила и нов тип брони за БТР-и, които ги правят почти напълно неуязвими за преки попадения. Безкомпромисна система за сигурност следи всеки производствен процес.
"Целият софтуер се тества. Всеки детайл, всеки превключвател, всеки компонент, за да сме сигурни, че всичко е изрядно." - увери Беър Мидкиф.
Амбицията на компанията е да открие производство у нас, не само за нуждите на армията, но и за износ.
"Ако сключим договор, само за 6 месеца ние можем в България да започнем пълно производство и да сглобяваме бойни куполи." - поясни вицепрезидентът.
От компанията предлагат пълно обучение на инструктори, стрелци, водачи на машините и командири. То варира от тренировки чрез тренажори и симулатори до огнева подготовка на стрелкови полигони. Мобилни версии на симулаторите, базирани на камиони, могат да осигурят допълнителна квалификация на военнослужещите в самите поделения или на терен.
chafeto
на 30.08.2019 в 09:32:32 #2Емо, като си заговорил за немско, последните модели на Daimler-Benz AG намат нищо общо като качество и здравина с такива класики като W124
. Майтапа настрана, ама трябва да си наясно, че при подобни покупки на първо място са лобизма и комисионните.
emilioner
на 30.08.2019 в 01:34:20 #1Германското е с добро качество няма какво да му се мисли,Швейцарците ме озадачават донякаде.