Панихида отслужиха Варненският и Великопреславски митрополит Кирил.
Пред мемориала, издигнат в памет на загиналите в Червен бряг се отслужва панихида, ще бъде осветен и паметният символ.
В храма "Света Троица" се събраха родственици на покойниците, техни приятели, съученици, граждани, пътували във влака в нощта на трагичния инцидент, родители на загинали при пътни катастрофи младежи.
Кметът Детелина Николова, председателят на Общинския съвет Румен Иванов, общински съветници също почетоха паметта на жертвите, предаде БНР.
През нощта на 28 срещу 29 февруари 2008 г. два от вагоните на композицията се запалиха.
Тогава загинаха 20-годишната Валерия Желева, 25-годишният Даниел Вичев, директорът на Националния археологически институт професор Рашо Рашев, Мая Машева, Стоян Ковачев, Калчо Стефанов, Галина Иванова, Елена Халачева и Антоанета Тодорова.
Юлиан-3
на 28.02.2009 в 16:26:33 #9сърбчо, я говори с някой пожарникар, да ти обясни кое как гори при различни условия и на какво прилича пътнически вагон след пожар...ако не ти стига, мини през гара Хр.Даново и виж как е усукан вагона, който казват подпалили циганите преди 2 години...... и после ще се извиниш за по долу написаните думи
Сърбин
на 28.02.2009 в 16:18:01 #8Юлияне Имам си самочувствие точно колкото е нужно. Айде мене ме остави, прочети какво пише и Марс в първия пост... Много логични въпроси задава - къде са обслужващите вагоните сега, защо те са оцелели, защо всичко е било заключено? Напълно се съгласявам с него.
Юлиан-3
на 28.02.2009 в 16:12:50 #7сърбин провери,г-н "химик" как изглеждат и други опожарени вагони.......да ти имам самочувствието
Юлиан-3
на 28.02.2009 в 16:11:45 #6православните са царе на панахидите......магарето може да издъхва в калта, ама виж-за панахида да му спретнем.....винаги готови
Сърбин
на 28.02.2009 в 16:11:28 #5Аз съм химик и твърдо мога да заявя, че е невъзможно при обикновен пожар двата вагона да изгорят за броени минути, че и дори стоманените конструкции да се разтопят и изкривят... Нормални пламъци не развиват такива температури!! А ако е истина това, че турците са били предупреждавани да не пътуват с влакове през тези дни... не ми се коментира повече...
kandiman
на 28.02.2009 в 11:47:08 #4Това само още веднъж доказва че сме бннова република и нищо повече А ние що ли се мислим за европейци Нещо не е наред в главите ни Европейци с африканско мислене Е те такова животно само тук в БГ има май
Penu
на 28.02.2009 в 10:25:44 #3П Р О Т О К О Л № 128 На 22.01.2009 г. от 14.45 ч. се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт и съобщения. То бе открито и ръководено от председателя на комисията господин Йордан Мирчев. ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Ананиев, не ни баламосвайте! Миналия път отказахме да включим този текст. Вие, противно на закона, назначихте заместник-генерален директор. Сметната палата ви наказа, както и министерството, и сега търсите отдушник. Не ми говорете, че тези текстове от 5 реда се пишат 4 месеца. Аз питам: това ли са проблемите на железниците? Приемам условно, че част от текстовете са евроинтеграционни. За всичко останало в момента има създадена работна група, ще работим изцяло за промяна в закона. Защо клиентите бягат от БДЖ и отиват при частни спедитори и частни превозвачи? Защо вие правите разходите, а те прибират парите? Румен Ангелов постави въпроса: една година от пожара във влака. Изприказваха се милиони приказки как ще се промени нормативната уредба и практиката. Дайте нещо! Аз се радвам, когато другите променяха непрекъснато транспортните закони, съдържателно, за развитие на бизнеса, а вие давате множествено число на заместник-генералните директори. Множественото число ще го променим тогава, когато с новия закон кажем мястото на транспортното строителство отделно ли е или е в инфраструктурата. И тогава ще сложим един заместник-генерален директор, втори – да управлява това строителство и т.н. Не може държавата да дава 500 млн. лв. за транспортната ж.п. структура, това да е държавно предприятие и 25% от парите да се губят. Това искаме от вас. Не може железницата да работи за частните спедитори и частните превози. Защо са по-евтини и защо се търсят – на това трябва да се отговори с един нов закон.
мацко
на 28.02.2009 в 10:04:00 #2задаваме си ама никой не отговаря драги
Mars
на 28.02.2009 в 10:01:50 #1И още ли вярвате в самозапалването на двата вагона едновременно и изгарянето им като факли за броени минути? Не си ли задавате въпроса защо вратите на вагоните са били заключени и къде са били двамата обслужващи ги служители? Те защо не са изгорели? Къде са тези обслужващи сега? ...