Европейският център за транспортни политики ще изследва пътищата с космическа технология. Това става ясно от официална позиция на Центъра по повод поредния инцидент с тир на 160-ия км на АМ "Тракия".

Припомняме, катастрофата стана само 6 дни след тежкият инцидент с друг тежкотоварен камион, при който загинаха петима души.

От ЕЦТП посочват, че този път новопоставената мантинела не е позволила тежкият камион да премине в насрещното движение, благодарение на което няма нови жертви.

Според тях обаче новият инцидент доказа становището им, че сред причините за катастрофата от 12 юли е и състоянието на мантинелата, която към онзи момент е била стара и ръждясала.

Втора катастрофа за седмица на 161 км на "Тракия"
Обновена

Втора катастрофа за седмица на 161 км на "Тракия"

Трафикът се регулира от "Пътна полиция"

От Центъра твърдят и че теорията на част от експертите, че няма еластична ограда, която да е в състояние да задържи тир, е била опровергана от днешния инцидент. Те са категорични, че съвременните мантинели са в състояние да задържат такъв клас превозно средство, стига да са монтирани правилно и да отговарят на съвременните стандарти за пътна безопасност.

Според тях втората катастрофа показва,че в зоната има дефицит по отношение на пътната безопасност, който предизвиква почти аналогични пътно-транспортни произшествия и трябвада се търси причината за настъпването им.

От ЕЦТП са категорични, че трябва да се извърши реформа в АПИ в посока задълбочаване на работата с експертите, които биха могли да осигурят съвременни решения за пътна безопасност.

Те заявяват, че ще извършат цялостна оценка на риска по републиканската пътна мрежа на у нас с помощта на иновативен метод чрез използване на космически технологии и в партньорство със САЩ.

АПИ отрича мантинелата да е причина за катастрофата на АМ "Тракия"

АПИ отрича мантинелата да е причина за катастрофата на АМ "Тракия"

По-висок клас ограда нямало да доведе до различни щети