Главният секретар на Съюза на инвеститорите в туризма Соня Колтуклиева се срещна с телевизионен екип от GDTV от китайския град Гуанджоу.
Екипът подготвя програмата „Среща на Дунава", която ще съдържа 80 серии по 20 минути за страните по поречието на река Дунав.
Проектът е започнал миналата година със снимки в Германия и Австрия. България ще бъде представена в 10 серии.
След дълго проучване, екипът е подбрал да заснеме репортажи в Русе, Боженци, Пловдив и други градове в страната. Специален репортаж ще бъде посветен на производството на розово масло.
Вчера китайските журналисти са посетили Боженци. За него те твърдят, че е място, в което са се влюбили от пръв поглед. Предстои и интервю с Царицата на розите.
Според представители на снимачния екип, заможните туристи от Гуанджоу проявяват изключителен интерес към ваканции в Европа.
За сега обаче топ-дестинации за китайските богаташи са Франция, Италия, Германия, Гърция и Турция в Европа. Най-модерната дестинация за тях в света е Австралия.
Според ръководителите на телевизионния екип, след официалното признаване на България като туристическа дестинация от китайските власти, съществува огромен потенциал за пътувания към България.
За съжаление обаче, страната ни не е никак позната в най-богатата и просперираща китайска провинция.
Екипът смята, че България е атрактивна за китайците най-вече с културно-историческите си паметници.
Българското вино и розово масло могат да направят пробив на китайския пазар, но за това е необходимо да се инвестира в активна рекламна кампания.
Друга пречка за активното посещение на китайски туристи в Българя е фактът, че получаването на визи за страната ни е все още труден и дълъг процес.
По данни на Световната туристическа организация годишно 40 млн. китайски туристи правят околосветско пътешествие.