В ТОЛ управлението категорично няма служители със заплати в размер от 47 000 лв. до 53 000 лв., каквито внушения се правят. Това се посочва в позиция, разпратена от Министерство на регионалното развитие и благоустройството.
Средната брутна месечна заплата на служител по служебно правоотношение в НТУ за 2021 г. е 2242 лева, а средното брутно месечно възнаграждение на служител по трудово правоотношение в НТУ за 2021 г. е 1602 лева.
От МРРБ дават и основни изводи, с които опровергават твърдения по медиите:
Приходите от електронни винетки и ТОЛ за 2021 година са над 452,5 млн. лв., а издръжката на Националното ТОЛ управление (НТУ) е малко над 84,4 млн. лв. Данните доказват, че НТУ не работи на загуба. Приходите постъпват в републиканския бюджет и по силата на европейското и българското законодателство се инвестират единствено за поддръжка и изграждане на републиканската пътна мрежа, уверяват от МРРБ.
МРРБ е възложила пълна ревизия на дейността на ТОЛ системата от създаването ѝ до 31 декември 2021 г. На базата на заключенията също ще бъдат предложени промени за подобряване на работата ѝ. Одитът е разделен в две части. Едната е проучване на техническите параметри на системата спрямо договора за изграждането ѝ. Целта е да се установи дали данъкоплатецът е получил в действителност това, за което е платил. Втората част на одита трябва да проучи дейността на НТУ, като анализира сключените договори с доставчици.
Екипът на Министерството подготвя нормативни промени, които да разрешат проблемите с грешки при въвеждане на данни в е-винетките и в ТОЛ таксуването. Предвижда се шофьорите еднократно да могат да поправят сгрешена винетка.
Корекцията ще действа от датата на купуването ѝ, тоест назад във времето. В момента корекцията действа занапред. Така, при коригиране на сгрешените данни за автомобила, ще има възможност и за заличаване на всички наложени санкции към момента. Целта е да се постигне справедливост при санкционирането на гражданите, които са купили винетка, но не са въвели правилно данните си. Агенция "Пътна инфраструктура" ще въведе допълнително мерки за улесняване на шофьорите за правилно попълване на данните за автомобила им, включително и чрез информационна кампания.
Други нормативни промени ще се отнасят до тол таксите за превозвачите, като идеята е да се разграничават случаите на умишлено и неволно нарушение. За да се избегне несправедливо санкциониране с големи по размер глоби, ще се прецизира и стойността на компенсаторната такса.
От общите приходи за миналата година 429 981 454,63 лв. са от пътни такси /е-винетка и ТОЛ/, а 22 542 492 лв. са от глоби /компенсаторни такси, наказателни постановления и актове за установяване на административни нарушения. В сумата от малко над 84,4 млн. лв. за издръжка на НТУ през 2021 г. се включват разходите за заплати, осигурителни вноски, гориво, издръжка /ток, вода, топлоенергия, телефон и т. н./, както и възнагражденията, които ТОЛ управлението трябва да изплати на националните доставчици на услуги като комисионна за извършените от тях дейности. В посочената сума е включено всичко, обезпечаващо дейността на администрацията на НТУ.