18 хиляди лева е загубил градският транспорт в столицата от продаването на от "зелен билет" вчера, отбелязва бТВ.

Заради мръсния въздух в цялата транспортна мрежа в София се пътуваше с билет от 1 лев вместо от 1,60 лв. за едно пътуване.

Над 10 000 столичани са си купили "зелен билет"

Над 10 000 столичани са си купили "зелен билет"

Хората трябва да се включат активно в инициативите за по-чист въздух, за да имат мерките резултат

Колко пъти месечно общината може да си позволи по-евтините "зелени билети" и какви други мерки се готвят, за да дишаме по-чист въздух в страната.

Немалко хора днес останаха разочаровани - билетът в София отново е 1,60 лв.

Днес в София се пътува със „зелен билет“ от 1 лев

Днес в София се пътува със „зелен билет“ от 1 лев

Заради високите нива на фините прахови частици…

От Центъра за градска мобилност отчетоха, че са продали над 30 хил. "зелени билета" и общо 2 хил. повече спрямо предходната неделя. А с билета за лев само за един неделен ден приходите са били с 18 хил. лв. по-малко.

Все още не е ясно колко от тези 30 хиляди билета реално са свалили хора от колите или просто редовни пътници са спестили пари.

Опасен смог затисна София и Пловдив

Опасен смог затисна София и Пловдив

Качеството на въздуха е силно влошено

Тепърва ще се изчислява и ефекта от мерките. След това ще стане ясно и колко дни в месеца общината може да си позволи "зелен билет".

Според експерти истинският проблем не е само в София, а в още 24 града, където нивата на фини прахови частици често са над нормите, идва не толкова от трафика, а от битовото отопление - 2/3 от домакинствта у нас се топлят на дърва и въглища.

Още от следващата зима обаче се готви ограничаване на продажбата на най-евтините, но по-замърсяващи брикети.

И ако наистина от следващата зима се ограничи продажбата на въглища с високо съдържание на пепел и сяра, ще трябва да се намери решение и за социалната помощ за отопление - 90% от сумите за подпомагане отиват именно за топло на дърва и въглища.