Експерти от Института за пътна безопасност разкритикуваха Националния план за възстановяване и устойчивост на страната в частта му, касаеща безопасността на движение по пътищата. Според тях е налице липса на експертиза в Държавната агенция "Безопасност за движението по пътищата" и Агенция "Пътна инфраструктура" по отношение на пътната безопасност и устойчивото управление на пътната инфраструктура.

Допълват, че в плана няма обособен отделен раздел, който да третира тези въпроси и да даде цялостни мерки за подобряване на пътната безопасност, чрез внедряване на Интелигентни транспортни системи.

Експертите на Института за пътна безопасност направиха анализ на предложените мерки в Националния план за възстановяване и устойчивост на Република България в частта му, касаеща безопасността на движение по пътищата.

Според тях новите пътища и ремонтът на съществуващите пътища се свеждат само и единствено до полагане на качествен асфалт и осигуряване на условия за движение на МПС с пределно допустимата скорост (до 140 км./час за магистралите). Това обаче по никакъв начин не прави новите и реновирани пътища безопасни, категорични са те.

Бойко Рашков да разследва ремонта на Околовръстното на Пловдив, искат от ИПБ

Бойко Рашков да разследва ремонта на Околовръстното на Пловдив, искат от ИПБ

ИПБ към Радев: Кой ви пречи да извършите международен?

Движението с максимално допустимата скорост без възможност за предупреждение на водачите за пътно транспортно произшествие (ПТП), гъвкава промяна на скоростта в зависимост от промени в метеорологичните условия, информирането за наличие на ремонтни дейности и др., води до рязко увеличаване на риска от ПТП и смъртността на пътя.

При прецизен анализ на случващото се на магистрала Тракия (единствената магистрала с дължина 360 км. в България) се вижда, че на нея се случват много често тежки кататрофи с висока смъртност. Към причините може да се добави и наличието на остарели ограничителни системи за пътищата (мантинели), които не отговарят на съвременните изисквания и са тотално амортизирани. Обяснението на членовете на Управителния Съвет на АПИ, че към момента на поставянето им преди 20 или 30 години тези мантинели са отговаряли на законовите изисквания са изключително неадекватни.

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

С кола от Швеция до България - шансът за катастрофа у нас е 4 пъти по-голяма

Доклад на ИПБ оценява качеството на пътищата в България

Продължаването на съществуващото положение е причина за смъртта на много водачи и пътници и се явява престъпна небрежност от страна ръководството на ДАБДП и АПИ. В Националния план за възстановяване и устойчивост на България, липсва дори и една дума за този проблем, което доказва, че ръководството им е пропуснало да заложи финансиране за изграждане на такива предпазни системи.