И тази година имаше сигнали за проблеми с изравнителните сметки за парно на столичани. Жалбите са около 2 000 на над 400 000 абоната. Това прави общо по-малко от 1% жалби на потребители по отношение на изравнителните сметки.

Това каза в ефира на БНТ Елизабет Павлова - пресаташе на дружеството. Павлова припомни, че срокът за подаване на жалби беше удължен до 30 септември..

Тя обясни, че заради пандемията, някои от топлинните счетоводители не са успели да отчетат навреме уредите и това е довело до забавяне на изравнителните сметки. От друга страна, една значителна част от потребителите не осигуриха достъп до дома си за отчет, може би заради притеснение. Сега се налага 24% от изравнителните сметки да бъдат преизчислени, защото тези хора в рамките на законовия срок са подали сигнал до своя топлинен счетоводител и са поискали повторен отчет на уредите, добави Павлова.

Тя подчерта, че дори до един апартамент в сградата да не е осигурен достъп при отчитането, се налага преизчисляване на всички изравнителни сметки в сградата.

Миналия месец омбудсманът поиска да се направи проверка на изравнителните сметки, тъй като в институцията са се получили изключително много оплаквания от граждани.

Припомняме, че на 21 април стана ясно, че започва проверка на "Топлофикация София" заради сигнали за високи сметки за март. Ден по-късно от дружеството отрекоха да има завишаване на сметките.