Съюзът на българските автомобилисти категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Позицията на съюза е изготвена след проведена анкета сред членовете му.
От съюза поставят като проблем самия изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС, който бил решаващият етап. Затова според СБА е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите.
Преподавателите инструктори от СБА смятат, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа, а използването на симулатори, но не повече от 4 часа и предлагат часовете по теория да се намалят с 1/3, както и да се намери възможност за онлайн обучение по теория.
От СБА също така предлагат публичност за успеваемостта на всеки инструктор и школа, като и да се публикува информация за ПТП на техни курсисти.
В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата, смятат от СБА и искат да се даде повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.
Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.
Освен това от СБА посочват и че за същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа.