Съюзът на българските автомобилисти категорично не подкрепя драстичното увеличение на броя на часовете в курсовете за подготовка на водачи. Позицията на съюза е изготвена след проведена анкета сред членовете му.

От съюза поставят като проблем самия изпит за придобиване на свидетелство за управление на МПС, който бил решаващият етап. Затова според СБА е много по-важен контролът върху самите изпити и правилната преценка на изпитващите.

Шофьорските курсове поскъпват рязко

Шофьорските курсове поскъпват рязко

В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45

Преподавателите инструктори от СБА смятат, че може да се предвиди увеличение на часовете по практика, но с не повече от 5 часа, а използването на симулатори, но не повече от 4 часа и предлагат часовете по теория да се намалят с 1/3, както и да се намери възможност за онлайн обучение по теория.

От СБА също така предлагат публичност за успеваемостта на всеки инструктор и школа, като и да се публикува информация за ПТП на техни курсисти.

В самото обучение и изпит трябва по-малко да се намесва държавата, смятат от СБА и искат да се даде повече свобода на инструктора, включително да преценява колко учебни часа са необходими за добра практическа подготовка в зависимост от качествата на обучаемия. В някои от страните, където има доста добра безопасност на пътя няма задължително обучение, а скъп и непробиваем за купуване изпит.

Автоинструктори на протест срещу въвеждането на симулатори

Автоинструктори на протест срещу въвеждането на симулатори

Обучението в градска среда е много по-качествено, убедени са те

Увеличението на броя на часовете не е подкрепено с актуална статистика за увеличаване броя на ПТП, причинени от новообучени водачи. Не трябва с безопасност да се оправдаваме и да правим рекорди по часове за обучение, вместо да увеличим качеството, както и да търсим отговорност от всеки инструктор и всяка школа.

Освен това от СБА посочват и че за същото обучение в ЕС са предвидени средно 22-25 часа.