Екип на "Европейски център за транспортни политики" посети участъка от пътя, където настъпи тежката катастрофа с петима загинали край Микре.

При проверката е било установено, че пътят не е с променяна геометрия от 1985 г. Било е констатирано, че в участъка от пътя има хроничен проблем с неподдържането на растителността. В периода между 2003 г. и 2021 г. е видно, че растителността не е била поддържана и тя драстично се е увеличила. От сателитните изображения, както и при проведената проверка на място се установи, че в близост до зоната на инцидента, почти на средата на дългата права, където е разрешено изпреварването, има наличен селскостопански път. Този път излиза по средата на участъка. Той не е обозначен по никакъв начин, нито от него и към него е осигурена видимост. Пътят е там още от 1985 г. Същият дори фигурира като такъв в Кадастрално-административната информационна система (КАИС).

В началото на участъка от пътя, където е разрешено изпреварването, от Източната страна в посока към Варна има кръстовище за влизане към с. Микре. Завоят наляво към това кръстовище в посоката от Варна към София е забранен чрез пътен знак В22. Задължение на стопанина на пътя е при скорост от 90 км/ч видимостта към знака да е минимум 150 м.

Съществен проблем при подобни пътни инциденти остава и това, че не всички части от автомобилите участвали в пътния инцидент биват прибирани от органите на МВР. Често пъти важни доказателства (в случая предна броня) се изоставят край пътя и стоят с години там, уточняват от Европейски център за транспортни политики.

Отсечката при с. Микре или пътят на смъртта, при който е най-възможно да загинеш

Отсечката при с. Микре или пътят на смъртта, при който е най-възможно да загинеш

За периода от 2017-2021 г. там са загинали най-малко 18 души

Препоръки:

  • - Повишаването на контрола на скоростта в участъка от с. Български извор до с. Малиново е една от възможностите за намаляване на подобни пътни инциденти. Вариант за контрол на скоростта е да бъдат използвани камерите на националното ТОЛ управление за измерване на средната скорост в отсечката;
  • - Подобни селскостопански пътища, които излизат на Републиканската пътна мрежа, са множество. Това са потенциални точки с концентрация на пътно транспортни произшествия. Някои от тях са обозначени, но повече по-често изобщо не са. Системата за дистанционно наблюдение и анализ и оценка на риска от пътно-транспортни произшествия е най-бързият и ефикасен метод за идентифицирането на подобни проблеми точки. Чрез системата могат да се предложат и мерки за обезопасяването им, веднага след идентифицирането им.
  • - В обхвата на пътя се препоръчва да се забрани изпреварването поради наличието на селскостопански път по средата, където има вероятност поради навлизането на селскостопански машини и липсата на видимост да възникне ново ПТП.