350 млн. лева е стойността на проекта за удълбочаването на Варненския и Белославския залив. Това съобщи за bTV министърът на транспорта Росен Желязков.

По негови думи това е инфраструктура за държавата, за да могат да влизат стоки и товари, а не се прави заради ТЕЦ-Варна.

Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето, изтъкна ресорният министър.

"Ще направим така, че врата на България по море - Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат, каза още той.

С 400 млн. лева България повишава плавателността на пристанище Варна-запад

С 400 млн. лева България повишава плавателността на пристанище Варна-запад

Възможни са китайски инвестиции, но и САЩ имат интерес към пристанища в региона

Желязков обясни, че проектът цели да има удълбочаване до 13 м. Според него това ще доведе до поевтиняване на транспорта и ще направи пристанището по-атрактивно.

По думи на министъра в момента търговската конкуренция на Черно море е там, където отиват товарите. Искаме товарите да влизат през Варна, категоричен бе той.

Относно повишаването на безопасността за движение по пътищата Желязков посочи, че от Министерството на транспорта са заявили, че трябва да се въведе контролирана среда за провеждането на изпити за вземане на шофьорска книжка. Той обясни, че в момента се изработва софтуер за теста и за подготовка на водачите, който вече се използва експериментално от редица автошколи.

"Важно е да се преценяват уменията на младите водачи, от една страна тяхната подготовка, а от друга страна - честността на изпита. А косвеният ефект е пресичане на корупцията", заяви министърът. Той бе категоричен, че честността на изпита ще бъде гарантирана.

Предлагат 42 часа практика за кандидат-шофьорите и 1000 лв. курс

Предлагат 42 часа практика за кандидат-шофьорите и 1000 лв. курс

Компетентни ли са в ИААА да предлагат проверка на умения с виртуални ситуации