Пристанище Варна-Запад ще получи инвестиция от 400 милиона лева за драгиране на навигационни канали, коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на конференция "Управление на корабния трафик в България", пише PortSEurope.

Той обясни, че интегрираната транспортна стратегия на правителството за периода до 2030 г. е политика, която засяга не само развитието на Черноморския регион, но и връзките между Европа и Азия. Нарича се интегрирана транспортна стратегия, защото обхваща всички сектори на транспорта - суша, въздух, море и река.

България и Китай подписаха декларация за стратегическо партньорство

България и Китай подписаха декларация за стратегическо партньорство

Авиокомпаниите търсят печалба, но да направим рамка за сътрудничество, заяви Си Дзинпин

Инвестицията е насочена към развитие на пристанище Варна-запад и повишаване на неговата плавателност. Дълбочината на газене на корабите ще бъде увеличена с още 2 метра, за да достигне 13,5 метра. Изпълнението започва тази година, за да приключи през 2021 година.

Министърът поясни, че държавата е собственик на терминалите Варна-Запад и Варна-Изток, в рамките на едно дружество, Варна Порт ЕАД, а развитието на пристанищната инфраструктура е ангажимент за развитието на търговската дейност на превоз на товари по море и река.

Правителствената политика е да предоставя летищна и пристанищна инфраструктура на разположение на частните партньори под формата на концесионни договори.

Ръководството на пристанище Варна учудено от упреците на протестиращи работници

Ръководството на пристанище Варна учудено от упреците на протестиращи работници

Приети били 15 нови разценки на труда на различни работници

Пристанищата Варна, Бургас и Русе ще бъдат проучени и най-вероятно ще бъдат подложени на степен на ориентирана към концесионна експлоатация.

Желязков разглежда търговския потенциал на страната като транзитна страна между Азия и Европа, използвайки съоръжения, които свързват Черно и Каспийско море с Персийския залив. Той включва дигитализацията като част от пристанищната инфраструктура.

Правителството търси чуждестранни инвестиции и китайският интерес е вероятен, като се имат предвид сериозните инвестиции в пристанищна инфраструктура на много страни от Северното средиземноморие.

Варна има потенциал за китайски инвестиции, но пристанището трябва да работи с местни конкурентни пристанища като Солун и Констанца, за да разработи регионални транспортни коридори. Например железопътните връзки се развиват по оста на пристанището Солун-Варна-Русе.

Помпео вижда в Гърция стожер на Средиземноморието, Балканите и православието

Помпео вижда в Гърция стожер на Средиземноморието, Балканите и православието

"Вие започвате да виждате света, точно както го виждаме ние", хвали той Атина

Новата икономическа търговска политика на Китай "Един пояс, един път" изглежда вероятен източник на инвестиции. Тук не трябва да се пренебрегва интересът на САЩ към пристанище Александруполис в Северозападна Гърция.

Вашингтон и Атина току-що подписаха актуализирана версия на настоящото Споразумение за взаимно сътрудничество в областта на отбраната, което може да доведе до американско военно присъствие в пристанището и се опитва да изключи китайските инвестиции в гръцкото пристанище.

Това може да повлияе на текущата инвестиционна политика на Китай в регионалните пристанища в Беломорието и Черно море.

В САЩ въвличат България в план за сдържането на Русия в Черно море

В САЩ въвличат България в план за сдържането на Русия в Черно море

Планират да се разположат ПВО системи и брегови ракетни комплекси у нас