Дарителската платформа в България навършва 10 години и може да се похвали със 7,5 милиона изпратени и получени SMS за благотворителни каузи.

През последното десетилетие са изпратени близо 7,5 мил SMS на Единния дарителски номер в България за над 700 кампании в подкрепа на различни каузи. DMS е замислен като система, улесняваща дарителите и даваща шанс на благородните каузи. През май 2007 г. тя стартира с 4 кампании, а днес активните кампании са над 90.

По повод 10-годишнината организаторите Фондация BCause и Български дарителски форум, заедно с партньорите си - Telenor, VIVACOM, Mtel, ОББ, Epay и Тераком, публично отчетоха постиженията и развитието на платформата DMS.

"За първи път говорим за DMS, без да искаме подкрепа, а само за да кажем "благодаря" - обърна се към журналистите и партньорите на DMS Красимира Величкова, Директор на Български дарителски форум - благодаря на всички партньори, защото това е едно огромно усилие на много хора, компании и организации да съществува система, към която да има доверие. DMS е модел какво може да бъде нашето общество - когато има доверие, когато има ясни правила и механизми, прозрачност и отчетност, тогава нещата могат да се случват".

Общата сума събрана само през 2016 г. чрез DMS платформата възлиза на почти 1 мил. лв, а онлайн даряването става все по-популярно. През последната година са направени онлайн дарения за обща сума от 26 386 лв.

Все още дарителите, избрали DMS, даряват приоритетно за деца и възрастни, които се нуждаят от лечение, но с времето нараства и броят на редовните дарители за каузи на организации. Пик на дарителските SMS-и се наблюдава най-вече при силно емоционални кампании за лечение на деца и млади хора или при хуманитарни бедствия и кризи, които мобилизират силна дарителска подкрепа, но това са само някои от многото благотворителни инициативи, с който платформата работи.

За някои каузи и хора DMS често е единствено решение. В последните 10 години DMS е разпознаваем механизъм за даряване и се ползва с доверието на индивидуалните дарители в България, защото осигурява лесен начин за даряване и лесен достъп на кампаниите при прозрачни процедури, навременна подкрепа и най-важно - мобилизираната енергия на хиляди хора.