УМБАЛ Бургас с опит да подобри връзката лекар-пациент, съобщиха от здравното заведение.

Болницата пуска анкета при изписването на пациентите и специален e-mail за сигнали при нередности, които ще се проверяват в срок от 4 дни. Това са само малка част от стъпките за подобряване на комуникацията на медиците с болните.

"Всеки пациент при изписването си ще има възможност да попълни напълно анонимно анкета. В нея той може да посочи в кое отделение е лекуван, при кой лекар и основното - какво е било отношението на лекаря, медицинските сестри и санитарите към него", каза изпълнителният директор на УМБАЛ Бургас д-р Мирослав Обрейков.

В анкетата пациентите ще могат да оставят и своите предложения с какво грижите за тях могат да бъдат подобрени. Името на пациента, попълнил анкетата, остава тайна, защото тя ще се сгъва и пуска от него в специална кутия на централната регистратура.

Информацията периодично ще се обработва и ще служи за анализ на работата в различните отделения.

Пациентите ще могат да подават и сигнали за нередности на специалния имейл tvoiat.signal@gmail.com.

На всички оплаквания, изпращани на него, ще се реагира и отговаря в рамките на 4 работни дни. Единственото условие е подателите да не са анонимни, а да застават с името си. Това ще помогне за активния диалог при разрешаването на различните казуси.

Първата стъпка по подобряване на обслужването в УМБАЛ Бургас беше с откриването на новата регистратура, която пряко насочва пациентите към съответните лекари. До преди месец те трябваше да се редят пред Противошокова зала и да обикалят от кабинет на кабинет.