Когато стане голям пътен инцидент, се говори три дни и след това всичко приключва. Това каза Диана Русинова - председател на Европейския център за транспортни политики, съобщи БНР.

За съжаление темата е интересна само тогава, когато нещо е станало. Явно медийните продуценти преценяват, че темата тогава има интерес и хората биха я гледали. През цялото останало време на нас ни се налага да се борим за малко медийно пространство, в което да уведомим хората евентуално какви са опасностите, които ги грозят на пътя, какви са проблемите, които ни заобикалят, свързани с пътната безопасност, защото в крайна сметка, в България всяка година умират около 600 души, заяви Русинова.

Мантинелите на АМ "Струма" са технически и физически остарели

Мантинелите на АМ "Струма" са технически и физически остарели

Това показва анализ на експерти от САТЕПБ и ЕЦТП

По думите на Русинова държавата отрича да има проблем, а проблемът е хроничен. След трагичната катастрофа на АМ "Струма", в която загинаха 45 души, екперти от Европейския център за транспортни политики, заедно с техни македонски колеги са обходили мястото на инцидента и са установили, че на мантинелите няма липсващи болтове.

От Европейския център за транспортни политики са изразили несъгласие автомагистралата да бъде въведена в експлоатация, тъй като по думите на Русинова тя не е годна.

Неправилно подменена мантинела - сред причините за трагедията на АМ "Струма"

Неправилно подменена мантинела - сред причините за трагедията на АМ "Струма"

Вероятно в участъка е имало предишна катастрофа