Безпрецедентен 24-часов мониторинг на българските пътища започва Институтът за пътна безопасност, съобщава bTV.
Причината са зачестилите тежки пътни инциденти през последната седмица.
12 души са загинали, а близо 90 са ранени при 75 тежки катастрофи само през изминалите четири дни. Над 20 000 нарушения са регистрирани, като повече от половината са за превишена скорост.
Предвижда се всеки месец институтът да представя бюлетин с проблемите по българските пътища.
"Това лято минахме границите на всичко нормално. Повтаряме една и съща грешка и отговорността за състоянието на пътната безопасност е на българската политическа класа", заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев. Той посочи, че никой шофьор не иска съзнателно да причини катастрофа, но хората винаги ще допускат грешки. По тази причина според него е необходима смяна на цялата политика и философия.
Не може да сложим на 7 милиона българи по един пътен полицай, който да го контролира и глобява, заяви Милчев и обясни, че хората не могат да бъдат променени, но средата - да. Според него трябва да се обърне внимание на инфраструктурата, законодателството и механизмите за взаимодействие и контрол между съответните институции.
Милчев изрази мнение, че тази промяна трябва да бъде направена от българската политическа класа, която обаче е излязла в "междуизборна летаргия".
"Откакто свършиха изборите досега са загинали 60 души. Ние не виждаме реакция и някой да се е разтревожил", негодува той.
Милчев постави и диагноза на пътната безопасност в България - алчност, некомпетентност и безотговорност. Той се опасява, че е на път да се убие най-добрата идея досега - създаването на Държавна агенция за пътна безопасност, която е инструмент на политическата класа да накара всички институции да започнат да си вършат работата.
"Повече от 10 г. те не издават доклад за състоянието на пътната безопасност и да анализират проблема. В средата на годината сме, а все още няма такъв за 2018 г.", посочи Милчев.
Припомняме, само за изминалите два дни станаха няколко тежки катастрофи.
В петък моторист се заби в бус на АМ "Тракия" и загина. Верижна катастрофа по-рано през деня също взе две жертви.
В нощта срещу събота станаха и две тежки катастрофи в Хасковско, при които двама души загинаха, а други трима бяха тежко ранени.
Вчера пък бус с 8 деца катастрофира край Априлци. Към момента двама души все още са в болницата.
Smeh
на 26.06.2019 в 12:34:30 #3iwan-stefanow, отношението на българина към шофирането няма значение. Има милиони българи в Европа и там спазват правилата. Полицаи по пътя съм виждал в Англия. Просто в Европа се наказва сериозно. Който не се поправя остава бързо без книжка. Който кара без книжка отива в затвора. Останалите потенциални нарушители го дават по-скромно, защото знаят, че прошка няма. В България всеки мисли, че ще му се размине. Основната причина е, че няма контрол.
iwan-stefanow
на 23.06.2019 в 14:59:41 #2Проблема не може да е в липсващи камери или липсваща регулация от страна на МВР. В Европа полицаи по пътищата няма! Камери да, но стационарните камери се знаят от всеки и след това контрол пак няма. Ако съзнанието и отговорноста и Дисциплината у българина не се промени, никакви мерки няма да помогнат. Българина все още гледа на шофирането като на удоволствие и кеф, тоест в колата да е като на купон. А не като на отговорна работа, с последствия от жизнен характер. Аз смятам, че драстично може да се намали броят на жертвите, ако всички, и тези отзад!! пътуват с колани.
Boneberg
на 23.06.2019 в 14:08:48 #1А пък при нас има камери навсякъде и хората спазват правилатаза движение! България като че ли е в средновековието! Гледах го този човек по телевизията и не останах впечатлен! И той има много пропуски в идеите които предлага! А всичко е толкова просто!