Нов договор за вътрешни услуги с БДЖ за 2022 г.-2023 г. подписва Министерството на транспорта и съобщенията (МТС) с компанията. Това е предвидено в Плана за възстановяване и устойчивост и идва след извършен анализ. Още през тази година е предвидено да започне тенденцията по подобряване на финансовото състояние на БДЖ и до 2024 г. трябва да има сериозни финансови параметри, така че предприятието да е независимо от националния бюджет. Това отговори на въпроси пред Комисията по транспорт в Народното събрание ресорният министър Николай Събев. "Бих искал да виждам акциите на това предприятие, така че да не е зависимо от националния бюджет, това е най-далечната визия. Дали ще се случи до края на 2024 г. - ще се види, ще има отчетни периоди през 22-ра, 23-та г.", посочи министърът.

10% годишна инфлация прогнозира Министерство на финансите

10% годишна инфлация прогнозира Министерство на финансите

Очаква се по-нисък растеж на икономиката за тази и следващата годината

Той уточни, че за негова изненада "много малко хора се зарадвали на идеята пътнически и товарни превози на БДЖ да са с добра репутация и да са доволни, повечето очаквали да се обяви фалит на едно от предприятията". За МТС това е рано да се случи, каза Събев и уточни, че започва укрепване и има намерение да се вкарат инструменти на ефективно търговско изпълнение, което сега отсъства.

Николай Събев коментира още, че предстои преначертаване на бизнес параметрите, както и на 5-годишния план, тъй като светът навлиза в рецесия заради войната в Украйна и най-вече Европа. На въпроса дали МТС ще кандидатства за нов договор с БДЖ - министърът обясни, че ще се прецени и, ако има конкурс от държавата и ако предприятието е финансово здраво и има способността да функционира в добра икономика, трябва да има предимство пред другите предприемачи. Дали ще се дава БДЖ на външен оператор - ще се решава и ще се работи активно, добави той.

МТС има решимост да извади железопътна администрация - обяви на комисията Събев.

До часове светва зелена светлина от ЕК по Плана за възстановяване

До часове светва зелена светлина от ЕК по Плана за възстановяване

Премиерът се похвали с енергийната сигурност, върховенството на правото и 62 нови влака

Искаме да оздравим БДЖ и сега е моментът да похваля синдикатите, заключи министърът. По думите му - на развитието не пречат синдикатите, а администрацията. В тази връзка Събев обяви, че ще има нови кадрови промени по върховете на предприятията - БДЖ, пристанища, летища и т.н.

В отговор на въпрос за тол таксите - министър Събев посочи, че се "разглежда възможността с автобусните превозвачи да се премине по-леко", но основната цел е да се закрепи бюджетът на държавата в момента.

Даниела Везиева е назначена за член на Съвета на директорите на БДЖ

Даниела Везиева е назначена за член на Съвета на директорите на БДЖ

Железниците са зеленото бъдеще на европейска България, коментира тя

"Бюджетът се промени, условията се промениха и Министерство на финансите (МФ) иска да се събере 100% от дивидента на всички държавни предприятия и да се приведат в бюджета. Това е ясен знак. 3% от БВП от септември до март са изплатени за повишените цени на тока, това не е било планирано и вероятно ще има обновяване на националния бюджет през септември. Опасявам се, че всички трябва да се фокусираме как да дадем - до там сме стигнали, че трябва да спасим социално слабите и това ви го казва дясномислещ човек", обясни той.