След като стана ясно, че продажбите на Audi в Китай се свиват през януари и разклащат позициите на най-големия си пазар, сега се задава и още един проблем.
Дилърите на луксозната марка в страната искат 28 милиарда юана или 4 милиарда долара за покриване на загуби от продажби през последните три години.
Търговците обвиняват автомобилната компания, че е разширила твърде много списъка с дистрибутори, което потенциално влошава спада на продажбите, давайки преднина на BMW и Mercedes-Benz да застигнат луксозната марка през миналия месец, пише Bloomberg.
След проведена среща от четвъртък в Саня, дилърите излязоха с изявление, че ще се противопоставят на планираното образуване на второ съвместно предприятие на Audi в Китай, докато производителят не успее да достигне 1 милион годишни продажби в страната.
Audi продаде малко повече от половината от тази бройка в Китай, включително и в Хонконг, през миналата година. В рамките на втората най-голяма икономика в света са били доставени 591 554 возила.
"В момента разясняване изявленията" за загубите между 2014 и 2016 година, коментира Джоана Барт, говорител на Audi в Китай.
"Доколкото ни е известно, цялостната дейност на Audi в Китай е била успешна през тези три години."
Представител на групата на търговците Санг Тао заяви, че работят в тясно сътрудничество с автомобилния производител за постигането на "взаимна изгода".
Той обаче отказа да уточни какви действия ще предприемат, ако исканията им не бъдат удовлетворени.