Студентите, изучаващи бизнес специалности, искат да работят в големите консултантски фирми, компаниите, предлагащи финансови и професионални услуги, но също така и в някои от най-известните имена в областта на технологиите като Apple и Google.

Експертите от Universum публикуваха годишните си класации на най-атрактивните работодатели в света (World's Most Attractive Employers), въз основа на отговорите на студенти от 12-те най-големи икономики в света.

Част от компаниите в нея влизат и в класация за най-предпочитаните от тях работодатели от българските студенти към 2019 г. Тя е единствена по рода си у нас и е с името Graduate Survey, като се провежда от ToTheTop Agency. Компаниите, които присъстват и в двете проучвания, са "ИКЕА България"(в другата класация IKEA), Нестле България АД (в другата класация Nestle), Делойт България ЕООД (в другата класация Deloitte).

За българските студенти топ 3 работодатели са: на първо място "Банка ДСК", второ "Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България", трето "България Ер Ад", а за тези от международното проучване фаворитът е Google, след него Ernst & Young и с трета позиция PwC.

Къде искат да работят студентите у нас: Топ 50 на най-желаните компании за 2019-а

Къде искат да работят студентите у нас: Топ 50 на най-желаните компании за 2019-а

"Банка ДСК" за първи път е лидер в класацията

Universum провежда ежегодно изследване сред стотици хиляди студенти в целия свят, като ги пита какво търсят в бъдещите си работодатели. Един от въпросите в проучването задава на студентите в различни области на обучение да изброят до пет идеални работодатели. Класирането на най-добрите се основава на дела на студентите, които посочват тази компания в първите си пет избора.

Ето я и новата класация на Universum за 2019 година, представена от Business Insider:

40. Intel - позиция от 2018 г.: 46;

39. Credit Suisse - позиция от 2018 г.: 37;

38. Тоyota - позиция от 2018 г.: 47;

37. Grant Thornton - позиция от 2018 г.: 33;

36. Daimler/Mercedes-Benz - позиция от 2018 г.: 35;

35. HSBC - позиция от 2018 г.: 36;

34. Nestlé - позиция от 2018 г.: 31;

33. Barclays - позиция от 2018 г.: 34;

32. Facebook - позиция от 2018 г.: 32;

31. PepsiCo - позиция от 2018 г.: 38;

30. Unilever -позиция от 2018 г.: 27;

29. LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton - позиция от 2018 г.: 30;

28. Accenture - позиция от 2018 г.: 26;

27. Citi - позиция от 2018 г.: 29;

26. Johnson & Johnson - позиция от 2018 г.: 28;

25. IKEA - позиция от 2018 г.: 25;

24. Deutsche Bank - позиция от 2018 г.: 23;

23. Bain & Company - позиция от 2018 г.: 20;

22. Sony - позиция от 2018 г.: 24;

21. IBM - позиция от 2018 г.: 22;

20. Bank of America Merrill Lynch - позиция от 2018 г.: 21;

19. The Coca-Cola Company - позиция от 2018 г.: 19;

18. Procter & Gamble - позиция от 2018 г.: 16;

17. BMW Group - позиция от 2018 г.: 17;

16. Nike - позиция от 2018 г.: 18;

15. Adidas - позиция от 2018 г.: 15;

14. Morgan Stanley - позиция от 2018 г.: 14;

13. Boston Consulting Group - позиция от 2018 г.: 11;

12. L'Oréal Group - позиция от 2018 г.: 12;

11. Amazon - позиция от 2018 г.: 13;

10.McKinsey & Company - позиция от 2018 г.: 9;

9. JPMorgan Chase - позиция от 2018 г.: 8;

8. Microsoft - позиция от 2018 г.: 10;

7. Goldman Sachs - позиция от 2018 г.: 2;

6. KPMG - позиция от 2018 г.: 5;

5. Apple - позиция от 2018 г.: 7;

4. Deloitte - позиция от 2018 г.: 4;

3. PwC - позиция от 2018 г.: 6;

2. Ernst & Young - позиция от 2018 г.: 3;

1. Google - позиция от 2018 г.: 1.

ИПИ: Въпреки търсенето, почти четвърт от младите не могат или не искат да започнат работа

ИПИ: Въпреки търсенето, почти четвърт от младите не могат или не искат да започнат работа

Сред водещите причини са нереалистичните очаквания на младите