Hennes & Mauritz AB най-вероятно ще намали дивидента, който ще изплати на акционерите си, за първи път през следващата година. Шведският търговец на дрехи преминава през тежък период и не успява да привлече купувачи в своите магазини.

Очаква се компанията да намали дивидента си със 7,5 процента за фискалната 2018 година, показва проучване на Bloomberg сред 27 анализатори. Това би било първото намаление в историята на компанията от 1974 година, когато тя стана публично дружество.

H&M сваля цените заради слаби продажби и натрупани запаси

H&M сваля цените заради слаби продажби и натрупани запаси

Печалбата на компанията е спаднала с 60 процента

През последните години H&M успяваше да изплаща по 9,75 крони (0,94 евро) на дял в последните години, но намаляване на сумата вече изглежда неизбежно. Базираната в Стокхолм компанията не успява да изпълни успешно прехода към онлайн пазаруване, нито да се справи с натрупаните запаси и яростната конкуренция от конкуренти като Zara и Amazon, казват анализатори.

Политиката на H&M за дивидентите е да разпределя поне половината от печалбата след данъци на акционерите. Тази година, за да запази непроменена сумата за инвеститорите, компанията раздаде почти цялата си печалба от миналата година.

H&M увеличава разходите по онлайн платформата си и може и да не успее да задържи достатъчно кеш, за да се придържа към досегашните нива. Анализаторите очакват и печалабата ѝ да намалее с около десет процента през тази година.