Браншовите организации в областта на авто-мото подготовката са готови на протести заради новите промени, които се предвиждат в Закона за движение по пътищата.
Днес или утре ще бъде изпратено писмо до министър-председателя Димитър Главчев от всички браншови организации с искане за среща, на която да се поставят проблемите и ако там не се постигне договореност, ще се излезе към протестни действия. Продължават да искат и оставката на служебния министър на транспорта и номиниран за редовен министър Георги Гвоздейков, стана ясно в отговор на въпрос на News.bg.
На пресконференция в БТА на тема "Кой е виновен за кръвта по пътя? Предложения за нови правила за обучението на водачи на МПС" Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка заяви, че в продължение на една година тече кампания срещу автошколите. "Обвиняват ни, че 500 000 са купените шофьорски книжки. Колко сигнала са получени за купени книжки, защото е много лесно да кажеш, че някои е калпав. Аз казвам, че в този Министерски съвет има калпав министър (на транспорта Георги Гвоздейков - б.р.) и всички са останали калпави министри. Не ние, а държавата е виновна за апокалипсиса на пътищата", ядоса се Йонко Иванов.
Той се оплака, че автошколите една година чакат среща с министъра на транспорта Георги Гвоздейков, но явно ще я получат на паветата пред парламента след няколко дни заради електронните системи, електронните дневници и заради кампанията "да ни изкарат престъпници с гривни на ръцете". Ние не правим изпити, а обучаваме хората, ние сме възпитатели, пречупваме през педагога и психолога, категоричен бе Йонко Иванов.
По думите му най-лошите пътища, най-лошата организация на движение и най-лошото възпитание на пътя са в България.
Йонко Иванов бе категоричен, че ако не се намери решение на проблема на автошколите, то те ще стигнат до блокиране на магистралите в най-натоварените дни и ще "направят концерт на жълтите павета на бившия рали състезател Георги Гвозйдеков".
Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите, посочи, че се предлагат законови промени, но без да се защитят. Той не е съгласен с новите предложения в Закона за движение по пътищата, като едно от тях е да се намали скоростта на движение от 140 на 130 км/ч. Фабрикуват се предложения на килограм от хора, които са малко неграмотни по темата пътна безопасност, ядоса се Радков.
По думите му явно в темата за пътна безопасност има много пари и след като усвоили средства, дошли многото предложения в Закона за движение по пътищата. Министерски съвет може да фабрикува колкото си иска предложения за санкции, 10 тояги на голо за превишена скорост, но докато действаме по сегашния си начин, това ще е реалността - кръв по пътищата, отсече Радков. Той отчете още, че новите водачи в България са около 250 000 души. Тежките инциденти за миналата година, причинени от новите водачи са 12%.
Трендафил Маринов, председател на Сдружение "Български автоинструкторски съюз" запита защо новата учебна документация за шофьорските изпити се е писала тайно. Няма никаква промяна освен сменен словоред и електронна платформа за електронни дневници, но никой не я е виждал и не знае как работи, посочи Маринов.
Според него има някакви схеми за усвояване на обществени средства на държавни пари чрез обществени поръчки. Защо всички се ровят в обучението на водачите, когато те идват при нас на 18-годишна възраст, тъй като по никакъв начин не можем да им повлияем? Образователната система и повишаване часовете по пътната безопасност трябва да започнат още от детската градина и в училище, настоя Трендафил Маринов.
Видко Митрович, председател на Асоциация за обучение в транспорта, заяви, че в министерството не знаят какво значи електронизация. Всеки лобист, който предложи електронизация, става любимец и се дават пари на произвол, посочи Митрович, критикувайки предложението на Гвоздейков за електронните дневници на шофьорските курсове. "Обвинението към нас е, че искаме да избегнем контрола. Това е една такава димка, която се пуска - точно ние, нашите учебни форми работят спрямо нормативните документи, а тези, които контролират, могат да намерят кои са нарушителите и да ги санкционират, но поради ред причини те не го правят това нещо", каза още Видко Митрович. И даде пример, че в момента, в който български водач излезе от границите на България знае и спазва всички правила.
Атанас Балабанов, председател на Сдружение "Съюз на автоинструкторите-Варна" пък заяви, че българският водач не е слаб водач, а един от добрите водачи в Европа, но на пътя е един от най-недисциплинираните. Голям длъжник за възпитанието на хората е МОН и затова се случват трагедиите на пътищата, посочи Балабанов.
Нарушенията могат да се спрат с въвеждане на изцяло видеонаблюдение и видеоконтрол, смята Балабанов. Защо в София никой не кара в бус лентата? Защото има камери, даде пример Атанас Балабанов.
Той запита колко жалби има в Министерство на транспорта затова колко курсисти не са получили всичките си часове по кормуване. Къде и в коя друга държава има електронна система за следене на шофьорските курсове, запита Балабанов.
shtimpo
на 02.07.2024 в 11:58:33 #1“най-лошите пътища, най-лошата организация на движение и най-лошото възпитание на пътя са в България” Това - да. Не по-малко интересен коментар/въпрос също е как тъй става, че държавата може да търси сметка на шофьорите ако са превишили скоростта, но шофьорите НЕ могат да държат сметка на държавата за калпави пътища, изтрита маркировка, малоумно поставяне на значи, некадърно инсталирани или несъществуващи светофари там, където има крещяща нужда от тях и т.н? Интересни работи, а?