Директорът на Националната следствена служба и заместник-главен прокурор Борислав Сарафов заяви пред БНТ, че съдебна реформа е необходима, но той е изненадан как с лекота се редуцира само до реформа на институциите. Сарафов не чува гласове за промяна в законите. Според него е необходимо осъвременяване на НК и НПК.

Той се надява в настоящата ситуация на напрежение между ГДБОП, МВР от една страна и прокуратурата от друга, да няма междуинституционални войни, а само междуличностни конфликти и искри, които прехвърчат, а пък смята, че те не трябва да се отразяват на институциите. Обществото и институциите не печелят от тези конфликти, посочи Сарафов.

Според него има неразбиране на отговорностите, длъжностите от хората в МВР. Оперативните служби на полицията работят с много по-малко формализирани правила и с правила на терен. За тях нещата изглеждат лесни, но за прокурорите не е така. Ние работим с тесни законови рамки, от които не можем да излезем и да нарушим закона. Хубаво е от МВР малко да познават закона, подчерта Сарафов.

Иван Гешев: Води се война срещу прокуратурата

Иван Гешев: Води се война срещу прокуратурата

Натиск върху магистрати да извършат престъпление срещу правосъдието

Той недоумява защо се получават конфликти - те не са в полза на никого. Стигне ли се до междуличностни дрязги, фиаското е просто предначертано, предупреди Сарафов.

Във връзка с разследването на тежката катастрофа с македонски автобус с туристи, която се случи на АМ "Струма" Сарафов уточни, че разследването върви към финалната си фаза и очаква заключението на експертизите, което да обобщи резултатите. Това може би ще стане преди Коледа, така че разследването е на своя финал, каза той.

Съдебната реформа на ПП - първо с наличните инструменти

Съдебната реформа на ПП - първо с наличните инструменти

Конституционните промени са по-дългосрочна задача, но избирателите нямат търпение

По този казус се е дала доста изчерпателна информация и Сарафов се надява, че всички са забелязали бързата работа на следователите и прокуратурата. Скоростта, с която се е движел автобусът, трябвало да бъде съобразена, това може да е например 120 км/ч, но може и да е и 40. Скоростта на северномакедонския шофьор е била несъобразена и са били надхвърлени над 90 км/ч, посочи Сарафов.

Изискванията към един професионален водач на автобус са по-завишени, отколкото към всеки друг водач. Именно заради това скоростта е трябвало да бъде съобразена, независимо от маркировка и пътен слой. В никакъв случай няма причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка, категоричен бе Сарафов.

По казуса "Своге" и дали може да бъде сравняван, Сарафов смята, че казусите са различни, тъй като за пътя при Своге многократно е заявявано, че той не отговаря на условията.