За нулева толерантност за системните нарушители на пътя настояха от новоучредения Институт за пътна безопасност. На пресконфернеция Институтът обяви целите и задачите, които си поставя като експертна организация.

Председател на Института е Руслан Вуцов. Той настоя, че само обединени и само заедно бихме могли да дадем тези предложения, които да преборят войната по пътищата.

 Линейка и автобус се удариха на пътя София-Варна
Обновена

Линейка и автобус се удариха на пътя София-Варна

Загинал е водачът на линейката

Целта на института е да подпомага ефективно Министерския съвет при вземане на решения, да изготвя анализи, които да се предоставят на МС и на областните управители, а те от своя страна да правят планове за изпълнение.

Вуцов заяви, че от института настояват спешно да се приеме нова национална стратегия за единна държавна политика по безопасност на движението.

Полина Пешева, пътен експерт посочи, че анализът на сега действащите нормативни актове, показва, че трябва спешно да се предприемат мерки, а в новия Закон за движение по пътищата да се въведе понятието нулева толерантност към системните нарушители на правилата за движение по пътищата. По думите ѝ това ще е стъпка към преустановяване на системните нарушения на пътя.

България с най-много жертви на пътя в ЕС за 2016 г.

България с най-много жертви на пътя в ЕС за 2016 г.

Областите Ловеч, Разград, Видин, Монтана и Силистра водят по смъртност на пътя

Според Пешева следва да се промени и философията на наказателните мерки, като се въведат малки и навременни наказания, защото е доказано, че ненаказаните на време рушат общата дисциплина на пътя.

Промените  засягат още начина на обжалване на административното наказание.
Според експертите издадените наказателни актове, трябва да имат силата на доказателство в съда, а процесът на обжалване да се гледа по презумпция при закрити врати, което би спестило време. Целта е не да се превръщат органите на реда в репресивен орган, а да се защити и гарантира обществения интерес.
"Това е стъпка към преодоляване на войната на пътищата. Предложения и решения, които могат да бъдат осъществени с помощта на държавата, от която имаме нужда цялото общество", коментира още Пешева. 

Пострадалите от тежката катастрофа край Микре без опасност за живота

Пострадалите от тежката катастрофа край Микре без опасност за живота

Четиримата, приети във ВМА, се възстановяват

Друга мярка, за която настояват експертите от института е балансиране на санкциите и разширяване на техния обхват. Така те настояват електронни фишове да се издават за всички нарушения, а не само за превишена скорост. Поискаха още и въвеждането на стимул за заплащане на наложените глоби. Така например, ако глобата е 200 лв. и водачът я плати в първите десет дни от налагането , събираната глоба да е 100 лв. Естествено системните нарушители няма да могат да се ползват от това право.

Законът за движение по пътищата не може да се промени за 2 седмици, скочиха червени

Законът за движение по пътищата не може да се промени за 2 седмици, скочиха червени

БСП ще подкрепи промените