"Булгаргеомин" върна танкера "БДИН" (бивш "БАДР") на пристанище Бургас, се казва в съобщение от компанията до медиите.
Танкерът "БДИН" ще остане на рейд във връзка с възникналия частно-правен спор между "Булгаргеомин" и либийските власти, уверяват от дружеството. Те призовават да не се политизира казуса.
От съобщението става ясно, че решението за връщането на танкера е взето на общо събрание на компанията.
"Булгаргеомин" има юридическо право да разполага с морското превозно средство", заяви Асен Кавдански, представител на мениджмънта на компанията.
"Аз ръководя прозрачна компания и съм готов да предоставя всички необходими документи, за да се разреши този чисто правен спор", допълни още Асен Кавдански.
От компанията уверяват, че са подготвили документи, които са достъпни на страницата на дружеството - wwwbulgargeomin.com, и са готови за пълно съдействие за разрешаване на ситуацията.
"Танкерът бе задържан от българските власти на пристанище Бургас, като част от предприетите от "Булгаргеомин" действия за събиране на легитимни вземания с абсолютно законни действия", допълни Асен Кавдански, който увери, че предприемат серия от мерки за бързо и коректно разрешаване на казуса.
Припомняме, на 7 януари стана ясно, че Либия е решила да задържа всички кораби, акостирали на нейни пристанища, които плават под наш флаг.
Това предупреждение бе в отговор на замяната на либийския флаг на танкера "БАДР" с панамски и предаването на управлението на кораба на украински екипаж.
Действието е извършено от частен съдебен изпълнител. То е продиктувано от спор между българска компания и държавата Либия, Панама също е въвлечена в спора.
Действията са извършени с помощта на Българската морска администрация и граничната полиция.
Междувременно Панама алармира, че документите, свързващи кораба с панамската страна, са фалшиви. Това е причината Либия ни обвини в пиратство.
Образувани са две досъдебни производства по случая.
Едното досъдебно производство е на Окръжна прокуратура в Бургас срещу частния съдебен изпълнител Тотко Колев. Той бе обвинен, че е превишил правата си. Припомняме, съдебният изпълнител Колев разясни заедно със своя адвокат, че не той не се е качвал на кораба и по време на въвода не е бил в България.
Има и друго, което засяга европейска заповед за разследване относно договор за морска ипотека. Разследва се дали договорът е фалшив.
По информация на журналиста Георги Милков, историята започва от ноември 2017 г.
Тогава танкерът е задържан на пристанище Бургас по искане на българска частна фирма, която твърди, че има стари вземания от Либия.
DedoGocho
на 15.01.2019 в 20:08:49 #1Междувременно Панама алармира, че документите, свързващи кораба с панамската страна, са фалшиви . Според " нашите ": 1. Либийците лъжат 2. Били изрядни с участието на МА и ГП 3. То пък документите с който сменили флага от Панама казват фалшиви- ЯВНО ВСИЧКИ НИ МРАЗЯТ