До една година след получаване на шофьорска книжка, младите водачи да няма право да шофират през нощта между 22:00 и 06:00 часа. Ограниченията включват и ограничаване на мощността на превозното средство до 90 kW / 120 конски сили, което е незначително под средната мощност в Европейския съюз. Това се предлага от законопроекта на Божидар Божанов и група народни представители от "Продължаваме Промяната - Демократична България", който има за цел ограничаване на правата на младите шофьори.

Промените, които новият законопроект предвижда, са особено актуални на фона на вълната от протести в страната, предизвикани от гражданското недоволство след тежката катастрофа на бул. "Сливница", при която загинаха на място двама младежи пешеходци.

Според данни от МВР, 13% от сериозните пътни инциденти с жертви и ранени са причинени от нови водачи, които са получили шофьорска книжка преди по-малко от две години, а 25% от инцидентите се случват през нощта.

МВР иска да криминализира отказа на тест и минаването на червено

МВР иска да криминализира отказа на тест и минаването на червено

Нови законодателни промени срещу катастрофите

Законопроектът предвижда и гранична стойност на допустимата концентрация на алкохол в кръвта за младите водачи в първите 12 месеца след получаване на шофьорска книжка от категория В или В1. Границата ще бъде 0,1 промила, вместо 0,5 промила, като целта е да се ограничи възможността на неопитните водачи да шофират след употреба на алкохол и да се подобри пътната безопасност.

Божидар Божанов коментира, че когато някой няма опит, няма право да прави експерименти, дори и с една бира. Депутатът отбелязва, че мерките може да бъдат непопулярни и да нахъсат някои хора, но когато става въпрос за спасяване на животи, трябва да се вземат мерки, подкрепени от данни.

БСП настоява на наказанията за шофьори да са преди НПК

БСП настоява на наказанията за шофьори да са преди НПК

ПП отговори, че не става с щракане на пръсти