Окръжна прокуратура - Варна назначи проверка за ремонта на пътния участък край Аксаково, след като при катастрофа с кола на НСО загина възрастен мъж. Към момента съпругата му остава в болница, но е в стабилно състояние. Това предават от БНТ.
От фирмата-изпълнител заявиха, че преасфалтирането на пътния участък е направено по график, съгласуван с Областното пътно управление във Варна още в началото на месеца.
"Конкретното задание е получено на 7 май. Изходящият номер е от 2 май, но с оглед на празниците започнахме действия от 8 май. Направен е график по дни и по дати", посочи инж. Методи Иванов, представител на фирмата.
Те твърдят, че не са получили информация за това, че на въпросния участък все още текат следствени действия. Според експерти за БНТ обаче преасфалтирането на участъка е променило следите след катастрофата. Това означава, че данните, събрани от повторните огледи, могат да бъдат оспорени в съда.
"При нас в сдружението не е получавана информация, изрично указание от ОПУ- Варна - да спираме или да прекратяваме дейностите по възлагането за съответния месец", категоричен е Методи Иванов.
От Агенция "Пътна инфраструктура" отказаха коментар. Според пътни експерти участъкът е опасен и създава предпоставки за други катастрофи, макар местни шофьори да твърдят обратното - че асфалтът там е в добро състояние и не е имало нужда от ремонт.
Смята се, че е необходимо подобряване на видимостта в района, както и ограничаване на скоростта, в противен случай може да последват още инциденти.
"Техническото състояние на пострадалия автомобил - бил е със стари гуми. Няма видимост, защото храстите пречат. Автомобилът на НСО се е движил с много висока скорост. Това са причините за катастрофата", смята Ивайло Желязков от Европейски център за транспортни политики.
Припомняме, заради неочаквания ремонт премиерът Димитър Главчев поиска спешна проверка. Министърът на регионалното развитие Виолета Коритарова уволни директора на пътното управление във Варна Явор Пасев и началника на отдел "Инвестиционно-ремонтни дейности" в Севдалина Казълова.
Засега има две основни версии за катастрофата, като причината за инцидента може да е била превишената скорост или намалената видимост. Засега се смята, че колата, в която е бил Кирил Петков, се е движела с много над ограниченото на пътя.
projekt
на 22.05.2024 в 22:40:51 #1Г-н Кирил Петков..... Така ли работи "промяната" карат ви с превишена скорост, после се обаждат на някой да асфалтиран път на който няма дупки "бил в график", а пътища с дупки стоят с години защото няма пари..... Така ли я разбирате промяната........