Вестниците след интернета все повече се насочват към нова целева група, а именно към децата. С други думи, те съсредоточават вниманието си вече не само върху юношите, а и към децата от предучилищна и начална училищна възраст, коментира "Дойче веле".

Естествено се предлагат четива, подходящи за малчуганите. Тази нова ориентация на печата беше дискутирана неотдавна на симпозиум в Берлин, чиято тема беше: "Децата и вестникът".

Колкото по-рано, толкова по-добре, защото по принцип няма непреодолима бариера между вестника и децата. Естествено, предпоставката е четивото във вестника да бъде подходящо за възрастта на читателите. В симпозиума в Берлин участвуваха 120 издателства, главни редактори и мениджери. Говорителката на Федералния съюз на германските вестникоиздатели Ана Пасквей казва:

"Дълго време целева група бяха юношите, смяташе се, че в тази възраст се пробужда и интересът към политиката, така че младите хора търсят вестника. От доста време обаче издателите са на мнение, че трябва да насочат вниманието си и към по-малките. Причините са принципни. В наше време телевизията е медията, с която децата осъществяват първия си допир със света на информацията. Това означава, че родителите или бабите и дядовците все по-малко четат на децата книжки. Езиковото възпитание се занемарява. Тъкмо по тази причина е важно вестникът и книгата да достигнат до децата още в по-ранна възраст."

Понастоящем около 70% от германските всекидневници поместват публикации за деца до 12 годишна възраст. Предлагането е голямо. Около 57% от всекидневниците имат детски страници, 10% предлагат новини за деца в специални рубрики и 8% имат детски притурки. Една трета от германските вестници осъществяват проекти в начални училища и детски градини. Публикации за юноши от 14 години нагоре поместват 86% от вестниците.

"Децата живеят в свят, различен от нашия. Те следят какво се случва всеки ден и са информирани за събитията по света. Най-важната задача на журналистите е да информират за тези събития така, че и децата да могат да разберат за какво става дума. Не е нужно да дават пространни обяснения, достатъчно е да бъдат разбираеми и в крайна сметка да заинтригуват децата. Имам предвид не само вестникарското издание, а и публикациите в интернет", коментира Ана Пасквей.

Толкова повече, че децата вече от все по-ранна възраст имат допир с новите медии. Много от 10-годишните имат дори собствен електронен адрес.