Изпълнителният директор на Boeing Дейв Калхун призна за грешки на американския производител на самолети и увери, че компанията ще гарантира, че инцидент като този с откъсването на страничен панел по време на полет на Alaska Airlines "никога повече няма да се повтори", съобщава "Ройтерс".
На този фон над 170 самолета останаха приземени за четвърти ден след опасния прецедент във въздуха.
Най-високопоставеният служител на компанията в областта на самолетостроенето, Стан Дийл също посочи, че Boeing признава "истинската сериозност на инцидента" и започва проверки на своите процедури и контрол по качеството.
Изявлението на Калхун е първото публично признание на Boeing за грешки, след като миналата седмица панелът на деактивиран авариен изход се откъсна с взривна декомпресия от фюзелажа на почти пълен самолет 737 MAX 9, оставяйки зейнала дупка до по чудо празна седалка.
Калхун заяви, че е бил "разтърсен до мозъка на костите" от инцидента, който поднови натиска върху Boeing заради проблемната серия самолети почти пет години след тежката криза с безопасността на MAX, предизвикана от смъртоносни катастрофи в Индонезия и Етиопия.
"Ще подходим към това, като най-напред признаем грешката си", подчерта Калхун и обеща "пълна прозрачност на всяка стъпка от пътя".
Alaska Airlines и United Airlines - двата американски превозвача, които използват временно спрените самолети, са открили разхлабени части при други подобни самолети, което поражда опасения, че подобен инцидент може да се случи отново.
Страничен панел заедно с деактивирана врата на самолет Boeing 737 MAX 9 се откъсна по време на полет на Alaska Airlines от Портланд за Онтарио, Калифорния в петък. Не е имало пътници, седнали до откъсналия се панел. Председателят на NTSB Дженифър Хоменди уточни на пресконференция късно в събота, че двете места до частта от фюзелажа, която се е откъснала, са били незаети.
Това наложи Федералната авиационна администрация (FAA) в събота да спре 171 самолета Boeing 737 MAX 9 за проверки за безопасност след аварийното кацане на самолета, който беше в експлоатация само осем седмици.
Впоследствие беше установено, че звукозаписът от пилотската кабина липсва. Причина за това е, че същият не е извлечен до два часа след инцидента, когато записващото устройство се рестартира и предишните данни се изтриват.
Самолетите Boeing 737 MAX 9 остават на земята, докато FAA не се увери в тяхната безопасност.