Спасителите продължиха да търсят в отломките в събота на мястото на най-тежката влакова катастрофа в Гърция, но тази вечер издирването на оцелели спира, предава Ройтерс

Най-малко 57 души бяха убити и десетки бяха ранени във вторник, когато пътнически влак с повече от 350 души на борда се сблъска с товарен влак на същия коловоз в Централна Гърция.

Бедствието предизвика изблик на гняв и протести в цялата страна, както и рязко фокусира общественото внимание върху стандартите за безопасност в железопътната система.

Началникът на гара в близкия град Лариса, който е бил на смяна по време на катастрофата, беше обвинен в застрашаване на живота и нарушение на правилата на обществения транспорт. Началникът на гарата, чието име не може да бъде назовано според гръцкото законодателство, се яви пред магистрат в събота.

Адвокатът му Стефанос Панцарцидис поиска допълнителни 24 часа, за да отговори на обвиненията, като каза, че иска допълнително време след появата на нова информация по случая.

Пред сградата на съда хората положиха цветя и свещи.

Правителството на премиера Кириакос Мицотакис посочи човешката грешка като основната причина за трагедията. Синдикатите на железопътните работници също казват, че неработещите или липсващи системи за безопасност и недостигът на персонал са широко разпространени в железопътната мрежа.

Полицията съобщи, че досега са идентифицирани 54 от 56 тела, обявени за изчезнали от роднини - почти всички с ДНК тестове, тъй като катастрофата е била толкова жестока. 57-мо тяло не е идентифицирано, тъй като досега никой не се е явил да даде ДНК проба за него.

Семействата на опечалените се заклеха да търсят справедливост.

Синдикатите на железничарите организираха 24-часовя стачка в сряда. Те я удължиха с още 48 часа в петък, изисквайки ясен график от правителството за прилагане на протоколите за безопасност.

Влаковете в Гърция били сравними само с тези в България, Египет и Турция

Влаковете в Гърция били сравними само с тези в България, Египет и Турция

Гърция има най-лошата железопътна система в Европа, пише "Катимерини"