Според официален доклад, батискафът "Титан" на OceanGate се е разпаднал по време на пътуването си до останките на "Титаник" поради лошо инженерство и множество неуспехи при тестването на плавателния съд. Това предаде БиБиСи. Имплозията на "Титан" през юни 2023 г. отне живота на всичките петима пътници на борда, включително главния изпълнителен директор на OceanGate.
Националният съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) е установил, че инженерният процес зад превозното средство е бил "неадекватен", което е довело до неизправности. Батискафът не е отговарял на изискванията за здравина и издръжливост.
Според NTSB фирмата не е тествала адекватно "Титан", нито е знаела действителната му здравина. Също така не е знаела, че е повреден и е трябвало да бъде изваден от експлоатация преди последното си пътуване. "Титан" изчезна в Северния Атлантик, докато се опитваше да достигне до останките на "Титаник", които се намират на около 372 мили от Сейнт Джонс в Нюфаундленд и Лабрадор в Канада. През август 2025 г. бреговата охрана на САЩ публикува доклад за имплозията, в който се посочва, че инцидентът е бил предотвратим.
Стоктън Ръш, главният изпълнителен директор и съосновател на OceanGate, управляваше "Титан" по време на последното му пътуване. Пътниците, платили до 250 000 долара всеки, за да участват в гмуркането, бяха дълбоководният изследовател Пол-Анри Наржоле, Шахзада Дауд и 19-годишният му син Сюлеман Дауд, както и Хамиш Хардинг.
По време на разследването си, NTSB откри проблеми с културата на безопасност в OceanGate. Съгласно американските разпоредби е незаконно да се превозват пътници в експериментална подводница.
Разследващият орган посочва, че друг фактор, допринесъл за фаталния инцидент е, че доброволните насоки на САЩ и международните организации, както и разпоредбите на САЩ за малките пътнически кораби са били недостатъчни, за да гарантират, че OceanGate спазва установените индустриални стандарти.