Украинските сили са нанесли въздушен удар по мост, свързващ Херсонска област на Украйна и Крим. Това твърдят назначени от Русия служители в двата региона, съобщава "Ройтерс".
Назначеният от Москва губернатор на Херсонска област Владимир Салдо заяви, че атаката срещу моста вероятно е била извършена с британски ракети Storm Shadow, които са увредили пътя, но движението е пренасочено по друг маршрут.
Не се съобщава за жертви.

Източник: Фейсбук/Алексий Арестович
Само преди дни руският министър на отбраната Сергей Шойгу предупреди, че Украйна възнамерява да използва артилерийски ракетни системи HIMARS и ракети StormShadow, за да нанесе удари по Крим.
Срещу Крим неколкократно бяха извършвани атаки от началото на войната.
Миналата седмица дрон се взриви в село Докучаево,Красногвардейски район на полуострова.
Последната масова атака с дронове в Крим беше извършена през нощта на 4 юни, като тогава бяха свалени пет дрона, а други четири бяха заглушени.
Атаката срещу Чонгарския мост, който свързва окупираните от Русия територии на Крим и Херсонска област, силно наподобява миналогодишните атаки на въоръжените сили на Украйна по мостове през Днепър. Те продължиха няколко месеца, докато пътното платно на тези мостове стана напълно негодно за движение на тежка техника.
Чрез ударите по Антоновския мост и моста на язовира на Каховската водноелектрическа централа украинската армия прекъсна снабдяването на Херсонската група руски войски и я постави под заплаха от изолация, което доведе до изтегляне на руските части към левия бряг.
Както и сега, ударите по стратегическите мостове бяха придружени от засилване на сухопътните операции. Но има и разлики.
През Чонгарския мост минава само един от маршрутите за снабдяване на руските войски, част от които заемат позиции в Херсонска област, а другата е заета с отблъскване на украинската офанзива в Запорожка област.
На пръв поглед възможната загуба на този маршрут не е критична за руските групи - товарите от Крим могат да отидат на север през Перекопския провлак или по железопътен транспорт през същия Чонгар. Има и сухопътен коридор от Ростовска област през южната част на Донбас, както и морски коридор през пристанище Бердянск.
Въпреки това, с интензифицирането на наземните бойни действия, когато необходимостта от доставка на оръжие и боеприпаси на фронтовата линия рязко нараства, всеки логистичен провал е изпълнен със сериозни усложнения.
И така, пътят от Джанкой до Мелитопол, ако отидете по заобиколен път през Армянск, се удължава със 150 км, тоест около три пъти. Доставката с железопътен транспорт не винаги е най-доброто решение, тъй като същите боеприпаси след това все още трябва да бъдат претоварени. Сухопътният коридор от Таганрог може да не е достатъчен за снабдяването на 150-хилядната руска армия в Южна Украйна.
Трябва да се вземат предвид още два фактора:
Първо, другите маршрути за доставка също имат уязвимости. Например железопътната линия от Крим до Мелитопол се простира покрай язовира през залива Сиваш, а пътят през Армянск също минава през мостове на някои места.
На второ място, военни експерти все още не изключват възможността украинските войски да форсират Днепър в Херсонска област, а поради плиткостта на Каховското водохранилище - и в Запорожка област. В такава ситуация руските войски на левия бряг ще се нуждаят от още повече военни доставки и всяко забавяне на доставката им ще бъде изпълнено с големи проблеми.