Винетките за тировете влизат в сила от януари следващата година и ще са в размер на 500 лв. годишно, а за обикновените камиони и автобусите - от юли 2004 г. и ще са 250 лв. Те могат да се издават за седмица или месец в зависимост от изминатия път.
Досегашният пътен данък, който беше задължителен за всички автомобили, независимо дали използват републиканската мрежа, постепенно ще бъде премахнат. Безплатно ще бъде използването на пътната мрежа във и около градовете и междуселищните третокласни и четвъртокласни пътища.
Винетките за чужденци в момента са съответно 689 евро, 344 евро и 69 евро, като се предвижда постепенно да се премахне разликата за българи и чужденци след 2007 г.
Средствата ще постъпват в специален фонд за поддържането на републиканската пътна мрежа.
Законопроектът предвижда въвеждането и на специална такса за използването на пътни съоръжения. Такова съоръжение у нас в момента е само Дунав-мост. Стефанов обясни обаче, че вече напредва проектът за Дунав-мост ІІ, както и се обсъжда идея за тунел под връх Шипка.
Автомагистралите предстои да бъдат отдадени на концесия. За използването им ще плащаме ТОЛ-такса, като размерът й ще зависи от степента, с която даден автомобил уврежда пътя и от средствата вложени за изграждането на дадена автомагистрала.
Той обясни, че магистрала "Марица" ще струва около 200 млн. лв. като най-скъпа е поддръжката на магистрала "Хемус". При отдаването на концесия ще бъдат включени и изградените вече около 400 километра магистрали.