Започна ефективният протест на железничарите. В момента продължават преговорите между синдикатите и ръководството на БДЖ, като се очаква те да продължат до късно тази вечер.
Двете страни виждат хода на преговорите по различен начин. Според инж. Милчо Ламбрев, шеф на НКЖИ, има напредък по част от десетте точки на стачното споразумение и най-големите разногласия са по въпросите, свързани с пенсионирането. Той подчерта, че експлоатационен персонал няма да бъде съкращаван. Ламбрев изрази пред bTV увереност, че утре стачка няма да има.
От друга страна, според Розен Зарков от КТ "Подкрепа" преговорите вървят трудно и освен това въпросите са комплексни - ако не бъде постигната договореност по една точка от стачното споразумение, всички останали ще отпаднат и ще има ефективна стачка от 08:00 до 16:00 часа всеки ден. Днес се оказа, че пътниците на БДЖ може и да останат без алтернативен транспорт по време на стачката.
По време на ефективната предупредителна стачка реално не са работили големи жп възли и гари като Бургас, Стара Загора, Плевен, Горна Оряховица, Варна, Шумен, Синдел, Дъбово, София Централна Гара, Ямбол, Перник и други.
Валентин Никифоров от КНСБ пред БНР:
Има сближаване на позициите в преговорите между синдикатите и ръководството на БДЖ. Разговорите ще продължат и след полунощ.
По обобщени данни на КНСБ към 11.30 ч. общо 52 влака от 60 пътнически, които е трябвало да се движат в страната, не са се движили.
Влак, който трябваше да потегли от София в 10 ч., остана на перона на Централна ЖП гара в столицата. До 11 часа четири влака не потеглиха от София, обяви Пламен Димитров от КНСБ. Това са влаковете за Варна, Кюстендил, Бургас и Червен бряг.
Той не се ангажира с прогноза за продължителността на ефективните стачни действия, защото по думите му всичко зависи от преговорите.
Днес се състоя среща между синдикалистите и транспортния министър Александър Цветков. Основна част от искания на железничарите са социални, а друга се отнася до инвестициите.
Малко преди 10 часа днес дойде сигнал от Железничарския синдикат, че се оказвал натиск върху диспечерите да не се осъществяват стачката и влаковете да бъдат пускани. Това веднага беше проверено в централната диспечерска зала.
Служителите обясниха, че ако някой иска да работи, никой не може да му забрани и отрекоха да е оказван натиск.
Вчера стана ясно, че ангажиментът за съкращенията в бранша не е наложен от Световната банка, а ръководството на БДЖ само е предложило тази схема с цел осигуряване на заема от СБ.
От транспротното ведомство на няколко пъти бе оповестено, че съкращения няма да има, а реорганизации, но според синдикатите до последния момент те не са получили нови цифри и предложения.
mamolini
на 11.03.2011 в 00:03:50 #90Има българи с заплати над 3000 евро Стоичков,и то с много НАД. за това сме на това дередже. докато всеки си гледа собствената паница, няма да има общество!!!
black_rider
на 10.03.2011 в 23:08:45 #89леле само като видя влака на снимката и лошо ми става..
Xa-x@v
на 10.03.2011 в 22:47:06 #88Не знам кой е наивен в този форум и в живота,но едно е сигурно,че е много,ама много смешно да се правят сравенения,че ще фалираме като Гърция България от 20 години е фалирала.Нищо нямаме,като хората да ни работи.Един железничар тука колко взема и колко в Гърция?3000 евро как ви се виждат за Гърция,а?Лошо е когато се пишат глупости по форума.Я да отговорят разбирачите,кога в България ще видим някой българин с 3000 евро заплата,като не включвам в това число хората,които висококлалифициран персонал.Няма да изброявам кои отрасли.Ще фалираме,като Гърция майко,майко,мила
psp_11
на 10.03.2011 в 22:34:47 #87Юлияне .. Прав си.. Както е казал Малкия принц: Всичко съществено е невидимо за очите...
Юлиан-3
на 10.03.2011 в 22:17:02 #86psp_11 | 10.03.2011 21:13 сега са май десетина.....мисля,че схвана идеята.....
psp_11
на 10.03.2011 в 21:13:06 #852 са в България лицензиите..Възможно е да си прав за товарните ... но ето линка до 2007: http://money.bg/comment/id_1234043711 В процедура за разглеждане са искания за издаване лиценз на 2 дружества. Едното е „Глобул Рейл Транс" ЕАД София, което е изцяло собственост на „Кремиковци"АД. Другото е „Унитранском" ООД Бургас в което акционери с по 50% са СК "Унифертранс» и „Трансвагон". Заявен интерес да кандидатстват за лицензи за товарни жп превози има от „Газтрейд" „Домино", „Мавимекс" ЕООД, „Дискордия" АД, „Лукойл"АД , Газпром Трейдинг", "Мавимекс" ЕООД и др. дружества. Доказването на финансовата стабилност, съизмерима със съответния Бизнес план, както и застрахователното покритие на подвижния състав и превозите са основните проблеми за компаниите кандидати.
Юлиан-3
на 10.03.2011 в 20:45:14 #84psp_11 | 10.03.2011 19:54 БДЖ е компилация от Товарни и Пътнически превози.....ако Ти мислиш, че Товарните превози са бита карта, това си е твое мнение......поживем, увидем....
psp_11
на 10.03.2011 в 19:54:36 #83Юлияне.. Никой няма да може да купи БДЖ.. Всеки купува клиенти, а БДЖ клиенти няма... Пример ВИК, ЕРП, БТК - всичките с милиони клиенти.. Инфраструктурата също не може да се възстанови от частна фирма. Коя е частната железница в ЕС????
psp_11
на 10.03.2011 в 19:45:55 #82Основното не се пише в този форум.. Разходите за превоз на 20 пътника и 300 пътника е един и същ в БДЖ. Без да се качват хората на влак няма да стане... Но всеки разправя много са лоши вагоните..обслужване, повече време се губи... Вижте в София колко гари имаше и сега колко са? А за сметка на това си правим метро, защото естествено е по-ефтино и удобно. За 20 години целенасочено се загробва БДЖ. Когато съм гледал кадри от транспортна стачка във Франция ми направи впечетление, че никои не знаеше, защо протестират, но след като протестират значи има защо.. Ходеха пеша по 3-5 км. Само тук във форума се появиха 10-15 идиота дето търсят повод за подкрепа, като чели влак не са виждали!!!!!!
Ъх-000
на 10.03.2011 в 19:33:36 #81Синдикатите ще поведат стачкуващите по пътя на Лекарския съюз, Кремиковци, учители и...дълго и невъзможно за изброяване! Да съкращават колкото трябва и марш по влаковете, че трябва да си изкарат заплатите! Ама да "оптимизират" и ръководството т.е. административно нищо неправещите!
planina
на 10.03.2011 в 19:29:30 #80Работата стана сериозна. Синдикатите са най-силни при учителите, миньорите и железничарите. Ако някой от тях вдигне стачка, може да стане сериозно,
Юлиан-3
на 10.03.2011 в 18:58:44 #79След 3-4 години Държавните железници ще са частни.....то тва е и смисъла на прословутия Кредит от Дянковият работодател......
rusnache
на 10.03.2011 в 18:48:40 #78Йово, я земи ме разведи по левия тротуар на игрището.
Balkandji Yovo
на 10.03.2011 в 18:45:29 #77А бе,Русолявото пишлеме,ти нямаш ли си руска пишка да си играеш,ами Българските железници са ти проблем...Я айде у лево да се занимаваш соци работи като на с на чича ти Володя Путята и на бай ти Доган м....ята-там е заровено кучето,а усмърдява България от Сергеевската дупка. Влаков и гаров състав никой няма да пипа,резачката е за администрация(т.е.)лапачи,а данданията еинспирирана от червените смрадливци. И бегай да се порадваш йощ малко на руските окупаторските знаци по тепета и мегдани,че не им остава много време май.........
козарник с климатик
на 10.03.2011 в 18:37:26 #76Абе утепали са Чарли Шийн.Тъкмо щях да ходя да шмъркаме заедно кока и да дъним порно звезди
rusnache
на 10.03.2011 в 18:33:52 #75Ричард, не ме разбра, тоест интерполира си го как ти е кеф на теб. 1. Не е нужно да се назначат повече контрольори, просто тези не трябва да пускат левчетата в джоба. Понякога зимата си ходя до вилата с влак, обикновенно виждам във вагона средно между 7 и 10 човека да пускат пари в джоба на контролата без да получават билет. Във всички влакове има полицаи, така, че те вместо да лочат бира, да си вършат работата. Убеден съм, че в провинциалните линии вообще никой не си купува билет. 2. Много хора са спрели да пътуват вообще или са свели пътуванията си до минимум заради скъпоструващия превоз. Общо взето за едно 4 членно семейство е все едно дали ще отиде от София до Своге с влак или с личния си автомобил. Автобусния транспорт е пренатоварен, също така през летните месеци, когато има повече туристи влаковете не трябва да се оставят препълнени, както е идиотщина да се продава билет без запазено място от София до Карнобат. Вообще трябва да се реформира идеята за пътуванията, както не е нормално влака София - Варна да спира на всяка тухла, както не е и нормално между 4 града да върти празен влак. Отделно, че часово са разпределени уникално безсмисленно, повечето влакове около големите градове ходят на няколко часа, празни или с по 3 човека в тях. Аз също съм за това да се намалят безсмисленните линии. Но горно или долно сусурлево не могат да остават изолирани. В цял свят жп има почти до всяко село и паланка. 3. За товарния транспорт - еми за да имаш поръчки, трябва да има реклама, трябва да има организация на това нещо. В момента ако искаш да прекараш нещо с влак, първо, че не е грандиозно по-евтино от камион, отделно, че София-Варна го прави за 5 дена, което е смешно. Най-малкото горивата от Лукойл Нефтохим идващи за София за пазара на едро може спокойно да се транспортират и да се преливат в камиони на разстоварище на БДЖ, а те имат такива. За туризма, могат да предложат на тур. оператори да заменят крайнонеефективните бусове с групови билети и отстъпки. А реално за да добият вид нашите ЖП, трябва да се измият, което е работа вече на стачкуващите. Колкото и да са стари вагоните, за реновирането им не са необходими милиарди и леко полеко може да се оправят, най-малкото ако не дават реновацията на някакви си фирми които реновират вагоните за по 200 000лв, а да си ги реновират сами, имат вагоноремонтни депа в почти всеки по-голям град. Така, че начини БДЖ да дърпа на пред много, стига някой да се напъне, не може на всякъде да са печеливши и в тях да работят хиляди хора, а тук да са само на загуба.
Балканец
на 10.03.2011 в 18:22:16 #74Който и да питаш от хората в железниците, ще ти каже, че БДЖ го доят, стрижат, източват или декапитализират 5 (пет) фамилии, захапали по шуробаджанашкия метод основните позиции в системата. С две думи крадат, мамка им. Там обаче има и доста люде на зор, дето цел живот нищо друго не са правили и са свикнали на лесен хлеб. Били стари вагоните, ОК, ама защо са мръсни и гнусни, а? Защото е лесно да си кондуктор, който преспива маршрута си, затваря си очите пред сюриите цигани без билети и се зъби на редовните пътници. Питаш го/я "Извинете къде се намираме в момента?", той/тя ти отговаря саркастично: "Във влака." И такъв парцал иска дотации от бюджета, демек от моите пари. Вместо да се дадат тези пари за животоспасяващи лекарства, за инфраструктура, за пенсии, те ще отидат за този парцал по причина роднинската му връзка с някой дебел гъз от петте фамилии. Крайно време е за "ТЪРТЕИТЕ ВЪН!" Всеки търтей, хрантутник и навлек иска рента от държавния бюджет, за да имало един вид нещо българско. Ама то не беше "Българските железници, "Българската наука", "Българското кино", "Българската култура", "Българската тежка индустрия" и т.н. и т.н. всеки е отворил гъз за лесни пари и не му пука за рентабилност и целесъобразност, А ортаците за тия пари са много: цигани, инвалиди, пенсионери и един ОГРОМЕН РАЗДУТ ДЪРЖАВЕН АПАРАТ, който основно обслужва себе си. От тия всичките парите са си заслужили единствено пенсионерите, ама пенсионните фондове отдавна ги ограбиха леви, десни, сини, червени и векакви мръсни крадци от "политическата класа". И ВИНОВНИ НЕМА, ОСЪДЕНИ СЪЩО. ХОРА, ПО ДОЛНИ СМЕ ОТ АРАБИТЕ. ТЕ ПОНЕ ВЪЗСТАНАХА ЗА ДА ЗАЩИТЯТ ИНТЕРЕСИТЕ СИ. РОБИИИИИИ...
Antonov86
на 10.03.2011 в 18:12:10 #73заглавието обаче кърти
Meteora
на 10.03.2011 в 17:48:25 #72В чисто исторчески аспект, България никога не е имала свестни железници!
RICHARD LONG
на 10.03.2011 в 17:39:18 #71русначе, 1. Увеличаване на контрола по редовността на пътуване е свързан с наемане на още повече човешки ресурс за прилагането му, а ефекта не е ясно дали ще е позитивен, защото както всички знаем тези които се возят без билет са предимно цигани, които пътуват на тумби... Те нямат страх от полиция, ти оди ги сваляй от влака... 2. Как ще примамиш хората да пътуват с влак вместо с рейс не знам, с цялата цигания и мръсотия във вагонит, но едно е сигурно: броят на пътници няма да се увеличи, т.е. ако има прилив към влаковете, ще има отлив от рейсовете, и съответно същите проблеми но в друг транспортен отрасъл... 3. За товарните превози не съм запознат, но знам че не можеш да правиш повече товарен превоз от поръчките, т.е. за да правиш повече товарен превоз трябва да имаш повече поръчки от съответните фирми които го ползват... 4. За кви туристически линии говориш баце, като първо всичко вече е заситено откъм туроператори с бусчета и т.н., второ говорим за БДЖ все пак)))) Да, по-лесно е да се уволнят 1000 или 2000 или 10 000 човека, ако са в тежест на системата, и да се закрият нерентабилни линии, ако баба Гица и още 5 стареца са единствените пътници у влак за Горно Уйно, то линията се закрива... Така се прави в пазарно ориентираните страни, затова са богати там хората, защото бизнеса им еволюира не според нуждите на сульо и пульо, а според това кое какъв профит носи. Хората в БДЖ не са виновни в настоящата ситуация с раздутия щаб която е част от отвратителното комунистическо наследство, но и аз не съм виновен че заради боклуци и нещастници на България и се носи лоша слава по света, нали се сещаш?