Около 70 сигнали на граждани са постъпили в Комисията за защита на потребителите през петте почивни дни.

Основните сигнали са за отказ на търговците да уважат рекламация за дефектна стока. В 8-10% от проверките на Комисиятасе установяват такива нарушения. 

Това съобщи Нова председателят на институцията Димитър Маргаритов в ефира на "Нова", съобщиха от пресцентъра на . 

Срещат се и нелоялни търговски практики като недостатъчни наличности на промоционални стоки или опити клиентът да бъде принуден да си купи нещо в комплект с друго уж на по-изгодна цена, а да се окаже, че може и поотделно по-евтино. 

Те са често явление и по празници. 

Закупените през интернет подаръци с представянето на платежен документ могат да бъдат върнати безпроблемно в предвидения по закон срок от 14 дни.

"В търговската мрежа се предлагат различни варианти - замяна на стока, предоставяне на ваучер, включително и връщане на пари", припомни той.

Маргаритов коментира и други проблеми пред потребителите по празници. 

Той предупреди, че е възможно наличностите в банкоматите да се изчерпат, поради софтуерни или други технически проблеми да бъде отчетена трансакция или пък банкоматът да глътне картата.

"В такива случаи най-важното е да се запази спокойствие, да се свържат с колцентъра на съответната банка, за да потърсят съвет за действие от служителите на финансовата институция. Но ако това не се случи, ние сме на разположение. към нас функционира Помирителната комисия за платежни спорове", информира той.