През последните три месеца направихме много повече, отколкото е постигнато през последните 3 години.
Това заяви министърът на транспорта Данаил Папазов при представяне на предприетите през изминалите 100 дни мерки за оздравяване на две от държавните дружествата в най-тежко състояние - Български пощи и БДЖ.
Министър Папазов информира, че никога досега в Български пощи не са влизали толкова средства от полагащата се на дружеството компенсация за извършването на универсална услуга в икономически неизгодни райони.
До края на годината ще бъде решен проблемът в Български пощи като за целта са намерени резерви в размер на 6,5 млн. лв.
Основният проблем, който за миналата година е натрупал 11 млн. л.в загуба на дружеството, е заплащането на универсалната пощенска услуга, която след освобождаването на пазара единствено „Български пощи" по закон има задължение да изпълнява.
Компенсацията за това за 2012 година трябва да бъде в рамките на 22 млн. лв. но в бюджета за миналата година са били залегнали само 2 млн., посочи Папазов.
Утре в Министерски съвет ще бъде внесено решение за открития резерв в рамките на 6,5 млн. лв. и проблемът ще бъде решен до Нова година, но е от особена важност за следващия бюджетен период предвидените средства да бъдат реално необходимите за покриването на универсалната пощенска услуга.
Планът за преструктуриране на БДЖ доведе до намаляване на дълговете на дружеството от 700 млн. лева на 670 млн. лв. към края на годината. „Не е невъзможно през следващата година БДЖ да бъде на счетоводна печалба", прогнозира Данаил Папазов. Той отчете, че за последните месеци в товарните превози се отбелязва сериозен ръст - до 30 000 тона на денонощие.
Възстановен е диалогът с кредиторите на БДЖ, който бе нарушен през последните години. Водят се преговори за преструктуриране на дълга на железниците към външни кредитори и удължаване на срока на споразумението с тях за неговото изплащане.
До няколко седмици ще бъде назначен нов шеф на ДАИ, обеща министър Папазов по време на брифинг отчитащ 100-те дни управление на ведомството.
По думите му в момента спорът е между двама кандидати, за които браншът е силно поляризиран.
Папазов посочи, че се води активен диалог и се надява съвсем скоро двете страни да направят нужните компромиси и един от двамата кандидати да заеме поста.
Министърът посочи, че се изработва нов устройствен правилник за функционирането на агенцията, с който да бъдат сведени до минимум бюрократичните затруднения и предпоставките за корупция.
Планира се премахване на междинните звена в ДАИ и преминаване към централно управление в София, на което ще бъдат подчинени 28 области.
Утре в МС министерството ще внесе и решение за отказване от златната акция на държавата в БТК. Папазов бе категоричен, че министерството няма никакъв друг избор тъй като всички документи са подготвени и подписани по време на служебното правителство, а агенцията по следприватизационен контрол се е произнесла, че купувачът е изпълнил всички необходими условия.
Искаме да посрещнем следващия програмен период с готови проекти по ОП Транспорт - една от най-добрите оперативни програми, заяви още министърът на транспорта.
Папазов добави, че към момента са изплатени 121 млн. лв. и са осигурени още 200 млн.лв. за ж.п. проекти през следващия програмен период. Изплатени са над 50 % от предвидените в ОП Транспорт" средства и бенефециентите са получили към 2 млрд. лева.