Нашите цели са в края на тази година да имаме избран изпълнител за внедряването на тол системата. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след извънредно заседание в Министерски съвет за набелязване на спешни мерки за предотвратяване на войната по пътищата.

Правителството решено на всички мерки, за да намали смъртността по пътищата
Обновена

Правителството решено на всички мерки, за да намали смъртността по пътищата

Разделят Закона за движение по пътищата на две, обясни Московски

Министър Нанков коментира, че темата пътна безопасност на републиканските пътища, осигуряването на безопасно придвижване по тях, инфраструктурата, системите за ограничаване на скоростта, съоръженията - мантинели, пътни знаци, пътни табели са приоритетни в дейността на Агенция "Пътна инфраструктура".

"Обединихме се всички около мнението и мисля, че това е заложено в приоритетите на нашето правителство, че колкото по-бързо въведем интегрираната, смесена система за тол такси за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона, електронни винетки за леките автомобили, толкова по-бързо ще разполагаме с необходимия ресурс за наистина ефективното поддържане на републиканската мрежа", коментира той.

Войната по пътищата и качеството на храните събраха съботно МС

Войната по пътищата и качеството на храните събраха съботно МС

От 1 юни започва туристическия сезон и е нужен денонощен контрол

За тол системата министър Нанков припомни, че процедурата по обществената поръчка е рестартирана осем пъти след обжалвания. "Вече сме напреднали, имаме първа стъпка по нейното развитие - подадени са шест оферти, отново имаме жалби. Нашите цели в края на тази година е да имаме избран изпълнител, за да можем в рамките на заложените по проектодоговора срокове", констатира той.

Седем месеца е срока за внедряване на системата. 12 месеца за оценка на ефективността и изпитване. Системата ще бъде въведена в рамките на 19 месеца, смята Нанков.

6-ма кандидати подадоха оферти за изграждането на тол системата

6-ма кандидати подадоха оферти за изграждането на тол системата

Разполагаха с по-малко от 24 часа

От приходите от винетни стикери, които АПИ разходва само за поддръжка на републиканските пътища, за 2016 г. сумата е около 300 млн. лв. "По наши данни - още първата година ще имаме възможност да генерираме приходи от почти един милиард лева. Толкова са и нуждите на сектора, за да има качествена и безопасна инфраструктура", увери Нанков.

Той бе категоричен, че това няма да се отрази на българските граждани, тъй като в тарифирането в новия модел цените на електронните винетки ще запазят сегашните си стойности.

"Наистина моделът е справедлив от гледна точка на двата компонента, които сме заложили - теглото, тежестта на моторното превозно средство и изминати километри. Тоест този, който амортизира и разрушава в по-голяма степен републиканската пътна мрежа - той ще заплаща повече. Аз мисля, че е крайно време България да използва своето геостратегическо положение, за да може по адекватен начин да таксува транзитно преминаващите товарни автомобили", каза още Нанков.