Заедно с двойно по-скъпите сметки за парно за месец декември, клиентите на „Топлофикация - София" получиха и сърцераздирателно писмо от съвета на директорите на столичното парно.
„Благодарим Ви, че отново подкрепихте дружеството в един труден момент и ни помогнахте да спазим поет ангажимент към вас - да гарантираме отоплението на града ни, на стотиците детски градини, здравни и учебни заведения, както през изминалия месец, така и до края на зимата! Благодарим Ви, че „Топлофикация София" ЕАД съществува благодарение на Вас - лоялните ни клиенти и въпреки финансовите ви трудности."
Така започва писмото на дружеството до клиентите. В него директорите на дружеството обясняват, че най-сложната задача пред екипа на столичното парно да си върне доверието на потребителите.
Дружеството обяснява и защо столичани ще платят двойни сметки за декември 2010 г. - имало е много дни с ниски температури, когато „Топлофикация - София" е работила на пълни мощности и в определени пикове часове столицата е консумирала енергия, равна на произведената от близо 2 блока на АЕЦ Козлодуй.
„Вие знаете, че през 2009 година ДКЕВР коригира цената на топлинната енергия с 29.4% и така един мегават час струва 93.732 лева с включен ДДС. Това е и основната причина сметките за декември 2010 г. да са по-високи от сметките за същия период през 2009 г. - с близо 30% и то без значителна промяна с начина на отопления", обясняват от столичното парно.
Близо 5-процентното увеличение в цената на парното от дружеството уверяват, че ще се усети в сметките за януари 2011 г. Оттам изразиха съпричастност с финансовите трудности, които изпитват много от клиентите им и припомнят, че всяка месечна сметка може да бъде изплатена в касите на дружеството частично.
За близо 20 хиляди абонати на „Топлофикация - София" проблемът с по-високите зимни сметки не е изпитание, защото тези клиенти са приели да плащат целогодишно на равни месечни вноски. Така, според дружеството, значително се облекчава семейния бюджет.
От Съвета на директорите на дружеството информират още, че за да защити интересите на коректните си клиенти, дружеството работи усилено за стартиране на съдебни процедури срещу некоректните си адвокати. Те подчертават, че погасителната давност от 3 години не опростява автоматично задължението за плащане. Стартирането на съдебна процедура спира хода на погасителната давност за изискуемите суми. По този начин абонатите не могат да разчитат че старите им задължения ще изчезнат автоматично.
Затова от „Топлофикация" заявяват, че сключването на споразумение за разсрочване на задълженията е най-приемлив и коректен начин за уреждане на спорните въпроси между двете страни без излишни финансови утежнения.
sedese
на 24.01.2011 в 18:22:29 #2"работи усилено за стартиране на съдебни процедури срещу некоректните си адвокати". Абонати, нюза, абонати. Не адвокати.
devil66
на 24.01.2011 в 18:20:57 #1Благодарим ви баламурничета(най вече на правителството – че не ни спря), че ни осигурихте около 20-на процента печалба, която естествено ние счетоводно ще скрием(в това не се съмнявайте....защото нашето си е наше). Плюйте и псувайте ДКЕВР - те вдигнаха цената на газта, а от там и на парното, ние не сме (ние сме само доволни, да се храним...а и да има нещичко за тези по веригата). Тази година с 10-15%... другата година пак ще го вдигнем, нищо че е криза, нищо че студени дни нямаше, системата в начисляването на сметките ни е безотказна(предполагам вече сте се уверили в това). Може и някоя друга фиксирана такса да ви сложим, вече такса топломери има, ще ги сменявате през 5години(познайте за кой е далаверката), такса мощност рано или късно и нея ще отделим – и пак ще ви БЛАГОДАРИМ. Ние причина за вдигането на цената ще намерим...имаме цяла година да я мислим. 5-6 месеца ще ви подготвяме за новата цена....не се страхувайте, а и не можете да се откажете, така че пак ще плащате. И ние пак ще ви БЛАГОДАРИМ. ( От ръководството)