Няма закон, регламентиращ обединението на мултинационални компании, държавата и малките и средни предприятия с производства в областта на железопътната инфраструктура, обясни проф. Никола Дурчев по време на форум в БТПП организиран от Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия - RASTIA и Клъстер Зелен транспорт форум "Цифровизация на железопътния транспорт в България".

Участниците предлагат нови алтернативни форми Публично частно партньорство - ПЧП и акцентират в приближаване на качеството на железопътния транспорта до европейските стандарти с внедряване на нови системи и съвременни концепции за превоз на товари. 

"Цифровизацията на железопътния транспорт подобрява безопасността, пропускателната способност и качеството на обслужване, както и намалява цената при експлоатация на железопътната инфраструктура", обясни пред news.bg д-р Людмил Иванов, председател RASTIA.

Според него, цифровизацията на железопътния транспорт се изразява с нови системи, които отменят аналоговите, като те позволяват по-безопасно движение на влаковете, а за пътниците това се изразява до получаване на обобщена информация на мобилните си телефони посредством приложения.

Людмил Иванов коментира, че за да имаме добре опериращ коридор, са нужни и усилията на съседните държави, както и единна мрежа и европейска свързаност. "От края на 2019 г. влиза с пълната си сила 4-ият железопътен пакет за мобилност, където либерализацията на железопътния транспорт пристъпва към по-висока ниво. Става дума за нови местни и чуждестранни ЖП оператори, които да функционират безпроблемно на територията на страната", обясни той.

По думите му, само след две до три години БДЖ Пътнически превози ще се сблъска с реални конкуренти, които ще оперират по най - апетитните направления като крайградските зони на София в радиус до 50-60 км, София - Варна, София - Бургас и Пловдив - Свиленград.

Новите оператори ще дойдат с нов или сравнително нов подвижен състав, което е предпоставка за значително подобряване на предлаганата жп услуга у нас. Цените на билетите за влак се очаква да са в границите на предлаганите от автобусните превозвачи, но качеството на услугата ще е много - по високо, коментира Людмил Иванов.

ЕС инвестира 293,4 млн. евро в модернизация на ЖП транспорта в България

ЕС инвестира 293,4 млн. евро в модернизация на ЖП транспорта в България

Това ще направи пътуването с влак конкурентно на автомобилния транспорт