На 14 декември АПИ и "Капш" са подписали приемо-предавателен протокол за предаване на системата за електронна винетка и прилежащите й активи.

След подписването на протокола терминалите за самообслужване, центърът за данни, онлайн магазина, автомобилите за контрол, правоприлагането и другите системни компоненти са изцяло под контрола на АПИ.

Това се посочва в изявление на "Капш Трафик Солюшънс", изпратено и до медиите, по повод скандала, който се разрази от началото на годината заради неработещата система на АПИ и невъзможността гражданите да си закупят винетки.

Борисов поиска и получи оставката на шефа на АПИ

Борисов поиска и получи оставката на шефа на АПИ

След среща рано тази сутрин в Министерски съвет

След предаването, съгласно договора, ежедневното функциониране и опериране на системата, както и процесите по правоприлагане са отговорност на АПИ, заявяват още от "Капш", като посочват, че те отговарят за гаранционното обслужване на компонентите на системата.

От австрийската компания посочват още, че въпреки че не е част от договорното споразумение, предоставят обширни и непрекъснати съвети при поискване от властите и без допълнително заплащане.

От "Капш" приветстват проверката на министерството и уверяват, че всички ангажименти към властите и по отношение на договора са изпълнени.

Борисов разпореди три уволнения заради хаоса с винетките

Борисов разпореди три уволнения заради хаоса с винетките

Двама ръководители в АПИ и съветник на министъра...

Припомняме, от 1 януари трябваше да тръгне системата за продажба по електронен път на винетки за тази година под шапката на новосъздаденото преди шест месеца тол управление.

Още в първия работен ден обаче се оказа, че в цялата страна няма никаква готовност за продажба, системата не работи, на граничните пунктове дори няма монтирани терминали.

Премиерът Борисов даде срок до 10-15 дни всички проблеми да бъдат решени, въпреки че още 3 януари беше обяснено, че терминали на всички гранични пунктове ще има едва в края на месеца.
Скандалът до този момент струва 4 уволнения в АПИ, като последното е от тази сутрин - на шефа на Агенцията Светослав Глосов.

От "Капш" заявяват още, че България е шестата европейска държава, в която им е възложена отговорността за изграждане на национална система за таксуване на пътната инфраструктура.
Другите са Австрия, Швейцария, Полша, Чехия и Беларус. Наскоро компанията е сключила договор за събиране на тол таксата за пътническите превозни средства в Германия.

На Капш бе възложен договор за изграждане на българската тол система за камиони над 3.5 тона и системата за електронни винетки за леки автомобили след обществена поръчка, която компанията е спечелила в конкурсно начало.

От "Капш" изясняват:

Според сключения с АПИ договор обхватът на работата включва доставка на контролни превозни средства, централна изчислителна система за електронни винетки и тол таксуване и оперативен център за данни, онлайн магазин за продукти за таксуване за използване на пътната мрежа (което не включва водещата информационна уеб страница bgtoll.bg), 500 терминали за самообслужване и мобилно приложение.
Според техническите изисквания, заложени в тръжната процедура, собственикът на системата АПИ отговаря за техническата и търговска експлоатация на системата, както и за процеса на правоприлагане.

Капш е осигурил напълно работеща, тествана и одобрена система. Преди предаването на системата на АПИ, започвайки от септември 2018 г., заедно с АПИ и Световната банка в качеството ѝ на официален съветник Капш проведе обширни изпитания от край до край за всеки компонент, приложение, функционалност и подсистема, предмет на договора. Тези обширни тестове потвърждават, че системата е напълно функционираща.

Според подписания договор Капш е отговорен за изграждането на онлайн магазин за закупуване на продукти за използване на пътната инфраструктура, достъпен чрез бутона "Купи електронна винетка" на страницата bgtoll.bg. Онлайн магазинът е тестван и одобрен от Световната банка в качеството й на надзорен орган.

Капш не е отговорна за изграждането и оперирането на информационната уеб страница bgtoll.bg. Онлайн магазинът на Капш се намира/хоства в центъра за данни на системата за събиране на такси и Капш стриктно спази изискванията на АПИ при разработването на функционалността му.

Конвертирането на хартиена винетка в електронна винетка не е предмет на договора с Капш. Капш не е отговорна и за уебсайта, свързан с конвертирането на винетки.

Плащанията в брой за електронни винетки не попадат в обхвата на договора между Капш и АПИ.

Капш достави, оборудва и подготви готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от Възложителя екипите на Капш доставят и инсталират терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации.

На 14 декември АПИ и Капш подписват приемо-предавателен протокол за предаване на системата за електронна винетка и прилежащите й активи. След подписването на протокола терминалите за самообслужване, центърът за данни, онлайн магазина, автомобилите за контрол, правоприлагането и другите системни компоненти са изцяло под контрола на АПИ.
След предаването, съгласно договорът ежедневното функциониране и опериране на системата, както и процесите по правоприлагане са отговорност на АПИ. Капш отговаря за гаранционното обслужване на компонентите на системата.

Австрийската компания приветства плановете на българските власти за провеждане на задълбочени проверки на сроковете и резултатите във връзка с въвеждането на системата за електронна винетка.

Манолова иска по-дълъг гратисен период за е-винетките

Манолова иска по-дълъг гратисен период за е-винетките

Срокът до 15 януари е некоректно определен, смята омбудсманът

Припомняме, заради хаоса с винетките до сега имаме подадени три оставки в Пътната агенция.
Тази сутрин премиерът Бойко Борисов поиска и получи оставката и на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов.

Причината за кадровите промени е неуспешния старт на електронните винетки - липсата на терминали на граничните пунктове, неработещи устройства за закупуване на винетки, неясно функционираща система за конвертиране на хартиени в електронни стикери, липсата на винетки по бензиностанциите.