Китай официално заяви инвеститорския си интерес към БДЖ. Представители на Китайската корпорация за железопътен подвижен състав (CRRC, China Railway Rolling Stock Corporation) са връчили официално инвестиционно намерение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев. Това съобщават от ведомството.
Корпорацията е най-големият производител на железопътен подвижен състав в света и е един от най-големите индустриални концерни в световен мащаб.
Решенията за стратегическо съвместно сътрудничество са посочени в инвестиционното намерение. Те включват предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги.

Китайски гигант иска да си сътрудничи с БДЖ
Може да изгради база за обслужване на клиентите в Европа
Три основни точки са поместени в инвестиционното предложение. На първо място е поставено рефинансиране на старите задължения на "Холдинг БДЖ" ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро.
На второ място инвеститорите предлагат доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.
Третата точка в предложението е инвестиция в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България.
От министерството допълват, че следващата крачка в двустранните отношения е да се сформира работна група. В нея ще участват представители МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.
Подобрението на предлаганата от националния железопътен превозвач услуга е един от основните приоритети на министерството, се посочва още в съобщението до медиите.
hmmm
на 10.03.2017 в 07:11:48 #1158eng сменяй плочата и опорните точки. Както винаги блъскаш тролски простотии и то без да мислиш, партии мартии , май ти си тоя с партията , на трола му текат лигите щото гроздето било кисело. Погледнете се, толкова сте явни че не е истина. Толкова време няма инвеститор и като някой се хване -дай да го оплюем, а познай защо. Искали да стъпят в Европа пък сме били малки, тоест сам си противоречиш. Гигант ще застане на върха на пръстите си като балерина и ще ходи да се предлага на французите и германците, сякаш те нямат технология и от преди него и сякаш няма други пазари. Толкова ти е акъла тролски. И batnasko е прав, дори и в статията ти пише - ОБУЧЕНИЕ. То изисква време и не става въпрос само за кой ще кара влака като натиска копчета. Докато се обучат кадри до някакво ниво явно ще сме им точно работна ръка - тази с копането и хамалогията. Толкова време не се прави нищо, освен че внесоха 25 дизелови мотриси Сименс от няма накъде с изплащане за 10 години и то пак при съмнителни условия.
58eng
на 10.03.2017 в 04:13:01 #10hmmm Коми,имаш основание за тревога-китайците са комунисти ,но малко по-различни: имат симпатичния навик да колят даже и министри,които крадат,макар и да са тяхни
Усещаш ли ,как ще ви се свърши Партийката ,ако успеят да го пренесат у нас?
Насето както обикновено е далеч от истината: те искат за стъпят в Европа и опитват от къде може,кои са най-закъсали...
Иначе за високоскоростни влакове БГ е прекалено малка , за пазар-да не говорим
dddddd
на 09.03.2017 в 23:53:55 #9friend на 09.03.2017 в 20:56:16 Доста оптимистично за китайците и за борбата им с корупцията, но да не забравяме, че китайски партньор в България се казва Гриша Ганчев и също е много странно как това предложение идва при служебно правителство на което би трябвало да остават броени дни. Китайците не са известни с припряност. Все пак е положително, че научаваме за него, има шанс за прорачност.
bistra-pencheva
на 09.03.2017 в 21:58:15 #8Хей тролове,колко сте тъпи и заблудени! Защо мислите,че най-великата сила в целият свят КИТАЙ ще експлоатира и краде България?! Напротив както Русия така и Китай винаги са били на страната на България;повярвайте само добро може да получим ние българите от тези две могъщи държави! Аз съм съгласна Китай да помогне на България за БДЖ-то,което циганина Костов и другите управленци след него,които разсипаха БДЖ холдинг!
hmmm
на 09.03.2017 в 21:58:13 #7Китайците имат опит в изграждането на високоскоростни линии, но нашите дали са такива? Дано да се постараят и batnasko е прав.Настоящото БДЖ е нищо в сравнение с техните възможности. Нашите какви са? Или можем само да плюем от завист и невежество? http://en.people.cn/n3/2016/0314/c90000-9029754.html
friend
на 09.03.2017 в 20:56:16 #6Наско, Китайците са по-евтина работна ръка от нас българите. Не смятам, че това е целта им. По-скоро чрез нас искат да стъпят на Европейски пазар. Някои си мислят, че китайците ще крадат. Това не е така. Те са изключително коректен партньор. Ако някой е търгувал с Китай би го разбрал. В Китай осъдиха и разстреляха един министър на здравеопазването за това, че е взел подкуп от 800 хиляди долара. За сравнение у нас финансовите злоупотреби са много по-мащабни. Разбира се хубаво е ченякой ни иска.
Така бихме имали по-висока цена. .... иначе всичко се определя от два фактора: Обществена поръчка и рушвета.
null
на 09.03.2017 в 20:13:03 #5Само у нас съществува толкова фирмички с нелегални в европата автомобили, които заменят товарния ЖП транспорт. Само у нас има толкова фирми за автобусни фирми на глава от населението. Навсякъде в Европа (без Великобритания) железопътният транспорт е предпочитаният обществен. Но тук понеже по веригата с тия дараци-убийци са накичени на канче от ДАЙ (sic!) през милицията, сервизи за преглед, линцензиращи органи и т.н. - зеленият транспорт се убива вече 30 години. 30 години всякакви посредствени хора разпродават имущество за скрап и почивни станции на безценица, толерират дребни кражби от персонала, назначават неясно какви хора на канче, седят в бордове, и правят всичко в ущърб на сигурността на пътниците (и не само както се видя при експлозията в Хитрино). последните 15 пък се напълни с платени дори не и посредствебни душици, които бълват едно и също и ще продължават докато БДЖ се разпродаде на когото трябва.
Арахангел Михаил
на 09.03.2017 в 18:40:25 #4batnasko на 09.03.2017 в 16:28:52 Китай ще спасява БДЖ и ще строи завод с цел да ни ползва като евтина работна ръка... --------------------------------------------------------------------------- Спокойно, Наско, ....раско! Теб ще те вземат за хигиенистка в WC! Какво тъпо парче си! При толкова безработни у нас ти пускаш червени тролски фишеци, че видиш ли, китайците щели да ни експлоатират! Толкова ли не разбираш, че без железници, което би станало при закриването им, се връщаме в Средновековието. Не, ти много добре разбираш, не си чак толкова тъпо парче, а жалиш че не са ги харизали нашите железници на путинофилите или направо на източните водколоци! Гнус предателска и безродна !
dddddd
на 09.03.2017 в 17:53:18 #3Точно това е, че не искат да купуват БДЖ, а искат да "инвестират". Като видяха колко лесно се краде от България защо да не се включат?
Bez masca
на 09.03.2017 в 17:31:53 #2Ако тази корпорация е включила в инвестиционното намерение да купи БДЖ и да развива споменатите горе неща, то коментарите под мен губят всякакъв смисъл.
dddddd
на 09.03.2017 в 17:03:41 #1Решенията за стратегическо съвместно сътрудничество са посочени в инвестиционното намерение. Те включват предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги. С други думи тинтири минтири и продължаване на агонията и кражбите в БДЖ. И най-вече да си набутат китайските вагони, естествено срещу заем, защото БДЖ няма пари.