За деветте месеца на годината потреблението на безалкохолни напитки в страната пада с 4,9 на сто до 1,228 млрд. литра.
Това оказват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

Като основна причина за това се посочва икономическата криза, която е довела до свиване на потребителските разходи и консумацията.

Само студеният чай увеличава дела си в потреблението на българите за сметка на натуралните плодови сокове и нектари. Тенденцията се отбелязва вече втора година подред, като миналата година производителите отбелязаха и увеличение при консумацията на минерлани води.

За първите девет месеца на годината потреблението на студен чай се увеличава с 15%, а в същото време потреблението на натурални сокове и нектари пада с 14%.

За тази година спадът при потреблението на напитки от групата "енергийни и спортни" е 7 на сто.

Очакванията на бранша са в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да достигне ниво от 220 литра на човек.