Готовност за протестни действия обявиха товарните превозвачи. Те изразиха остро недоволство от непрекъснато покачващите се цени на горивата и особено  на дизеловото гориво.

Според изчисления на Красимира Лазарова от Съюза на товарните превозвачи, цената на дизеловото гориво се е вдигнала с 14% през тази година, транспортът е поскъпнал с 3-7% и цените на превозваните стоки вероятно ще повишат с 1-3%. От съюза подчертаха, че горивото е основна част от цената на транспортната услуга. Сега то съставлява 44%, а в предишни години е било 25-30%.

От бранша са изпратили писмо до Министерски съвет, транспортното министерство, Министерство на финансите и Парламента, в което обясняват, че резкия скок в цените на горивата е удар за транспортните компании и изтъкват, че те са пред заплахата да бъде неконкурентоспособни на европейския пазар и има опасност от масови фалити.

„Може ли държавата да си позволи да поеме още 9 000 безработни от транспорта? Какво ще стане, ако 2 500 товарни автомобила престанат да се движат?", запитаха превозвачите. Те настояват държавата незабавно да приеме твърдо позицията на основен регулатор спрямо доставчиците на горива, както въведе контрол на ценообразуването и качеството на петролните продукти.

Председателят на съюза Валентин Боянов допълни, че товарните превозвачи искат държавата да въведе долна граница на цените на транспортната услуга. От бранша алармираха, че има дъмпинг на цените заради големите размери на сивия сектор.

Идеята ни е държавата да предприеме такива мерки, които да ни позволят да се развиваме като транспортни фирми, а не като платци на горива", изтъкна Красимира Лазарова. Товарните превозвачи искат от държавата да въведе механизъм за възстановяване на акциза за доказано действащи транспортни компании, както това се прави в Словения, Франция и другаде.

Те искат и диалог с държавата за преквалификация на персонала, тъй като изпитват недостиг на кадри. Красимира Лазарова посочи, че това е резултат от закриването на професионалните гимназии и съобщи тревожната статистика, че 3-4% от катастрофите са по вина на професионални шофьори.

Представителите на товарните превозвачи изтъкнаха като друг свой проблем обновяването на автопарка и посочиха за сравнение, че в Румъния държавата е подпомогнала в това отношение товарните превозвачи, а тук освен че нямат държавна подкрепа е затруднено и кредитирането им, тъй като банките смятат бранша за рисков.

Съюзът на товарните превозвачи е инициирал подписка с исканията си и за 48 часа в нея са се включили от 350 компании с над 2 300 автомобила и над 9 500 служители от транспортния сектор и граждани.

Очакванията на съюза са до 13 март да постигнат споразумение с държавата. Те подчертаха, че действията им нямат нищо общо с протестите в БДЖ и заявиха, че ще пристъпят към протести, само ако държавата не предприеме необходимото за спасяването на сектора.