От Камара на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) са обезпокоени от начина, по който е въведена тол системата, от селектирането на пътищата - кои ще влезнат в тол системата и кои няма, от цените на тол системата, както и от самата експлоатация на тол системата.

Това заяви в интервю за News.bg Йоана Лалова от КАПБ по повод дискусията на тема "Предизвикателствата при въвеждането и експлоатацията на тол системата в България".

По думите й притесненията на превозвачите от тол системата са огромни, а в момента ситуацията е такава, че няма как да се оборудват, дори и да искат, защото двата национални доставчика на услугата, които са сключили договор с АПИ и са одобрени, предоставят услуга, която който и да било няма да сключи.

"Казвам само основните точки - има въведена такса обслужване и оборудването. Те предлагат 3 начина като цяло за заплащането на тол системата - пътни карти, които не работят, бордови устройства, които струват изключително скъпо и GPS-и, които нямат сключени договори с Националните доставчици за услуги (НДУ), защото се получава така, че НДУ-тата искат да вземат допълнителна такса извън 7-те процента, които получават от АПИ, за да ползваме GPS", аргументира се Лалова.

Патриотите дадоха рамо на БСП Борисов да се обяснява за тол системата

Патриотите дадоха рамо на БСП Борисов да се обяснява за тол системата

Утре премиерът идва в парламента

Тя посочи, че превозвачите си имат GPS-система и искат да си работят с тях. "1 март е в други ден, ние ще започнем началото на тол системата без реално да има каквото и да е оборудване, сключени договори и как да изпълним искането си да има тол система", каза тя.

Иначе от КАПБ не са против самата тол система и са я искали от много по-дълго време. Те искат справедлив начин за заплащане на всички - на леки коли, на лекотоварни и на товарни автомобили. "Който ползва и вреди пътя - да плаща", настоя Лалова, която силно се надява да има резултат от днешната среща на превозвачите с АПИ. 

Тя се надява господин Бойко Борисов да ги чуе. Освен проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на АПИ, на дискусията не дойде друг представител на властта.

Пламен Петков от Стара Загора, управител на фирма, която развива търговия, коментира за News.bg, че не само цената на тол таксата е проблем.

"Не може да ревем за 16 лв. на месец, няма никакъв смисъл. Не може да имаш автопарк за 5 милиона лева, пък да ревеш за 16 лева на месец - безсмислено е и нищо няма да се коригира с това. Нищо няма да се промени в бизнеса, докато няма контрол в него", посочи Петков.

Борисов и превозвачите се разбраха за тол системата
Обновена

Борисов и превозвачите се разбраха за тол системата

Тя ще стартира на 1 март с предложените от превозвачите тарифи

Проблемът според него е друг - самият транспортен сектор е опорочен от гледна точка на това, че всеки се бори за част от пазара и в стремежа си да има повече работа, се погазва Закона за движение на пътищата. "Не може при превоза на насипни товари да няма абсолютно никакъв контрол", негодува Петков.

Той посочи, че за това, че превозвачите карат претоварени, тепърва ще има проблем по българските пътища. Пламен Петков подчерта, че ако има правила и правилата се спазват - всеки, който управлява транспортна фирма и работи не може да избяга от определена тарифа. "По никакъв начин не могат да ни засегнат тези тол устройства и тол системата. По никакъв начин - разберете го това нещо. Не е проблемът системата, а тя трябва да има пробен период", настоя той.

Петков изтъкна, че проблем със самата система няма, но като всяко едно ново нещо - имала нужда от пробен период. В заключение той каза, че проблемът е в това, че хората настръхват в стремежа си да работят, при положение, че няма кой да контролира пътната мрежа.

"Пътищата приличат на халва и пътищата целите са на вълни. Всичко това е от претоварване", завърши той.

Нанков брани тол системата от нападки и хакерски атаки денонощно

Нанков брани тол системата от нападки и хакерски атаки денонощно

Ще ме извинят колегите от БСП, контролът на тях винаги им е куцал