9 организации изпратиха отворено писмо до столичния общински съвет и кмета на София, г-жа Йорданка Фандъкова, в което изразяват своето категорично несъгласие със заявеното намерение на Столичната община (СО) да обжалва решението на Административен съд София-град за отмяна на приетите на 22.02.2016 г. изменения в Наредбата за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община.
Някои от организациите, които са се подписали под писмото са "Спаси София", "Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", "Гражданска инициатива Спаси метрото", "Сдружение "Велоеволюция" и други. Според тях настоящата тарифна политика не е стабилна и не отговаря на потребителските нужди на гражданите на Столична община.
"Вашият дълг като представители, избрани от софиянци, е да защитавате интересите ни", заявяват от организациите. "Призоваваме Ви да бъдете съвестни обществени служители и да изработите нова тарифна политика на града". Организациите предоставят и списък с предложения, които да осигурят правилното и законосъобразно решаване на проблемите, свързани с градския транспорт в София.
Между техните желания са изготвянето и представянето на проект за Наредба за изменение и допълнение на наредбата за реда и условията за пътуване в градския транспорт на територията на СО, който да включва:
- въвеждането на пазарните принципи на при формирането на тарифната политика;
- обединяването на системите за таксуване на "Център за градска мобилност" ЕАД, "Метрополитен" ЕАД;
- провеждането на качествени транспортни, социални, икономически и др. мултидисциплинарни политики и анализи;
- въвеждане на конкретни показатели за качество на услугата и удобство за пътниците в градския транспорт;
- внедряване на модерни системи за таксуване и видеонаблюдение;
- премахване на остарели разбирания за превоза на пътници като таксуването на багаж и други.
Припомняме, че в края на месец февруари от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт поискаха да бъде върната старата цена на билетчето за градски транспорт от 1лв., след което и тя да бъде преразгледана.
От организациите настояват и за повече прозрачност при организацията на процеса по събиране, анализиране и представяне на фактите, на база на които се формира тарифната политика на града, както и до края на настоящия мандат на Столичен общински съвет да се създаде и приемете нова наредба за масовия градски транспорт.