Браншът на рекламните и пиар специалисти скочи срещу нередности, съпътствали обществена поръчка за популяризиране на яденето на риба в няколко български общини, която е на стойност около 5 млн. лв.

По данни на в. Труд поръчката за популяризирането на рибните изделия и деликатеси в Пазарджик е преминала повече от скандално, след като от 8 от 9 участници не са били допуснати, като сред изключените е имало представители на едни от най-големите компании в бранша.

Спечелила е досега неизвестната фирма Ноу нейм ейджънси, което преведено означава многозначително „агенция без име".

Обявената от фирмата цена е 216 хил. лв. без ДДС. В конкурса са участвали екипите на познатите агенции като М3 Комюникейшън, Издателство Стандарт, Маркетор и др.

Участници в търга, сред които Мариана Цуцекова от Прайм тайм е коментирала пред в. Труд, че ценовата оферта на нейната компания, е доста под сумата на спечелилия кандидат.

Очаква се такива поръчки да има в общо 17 града, където трябва да се лепят плакати и да се издигат билборд пана които да предизвикат у хората желание да похапнат риба.

На някои места ще се организират и рибни панаири с типичната обстановка от сергии дървени масички и настроение.

Сред градовете ще бъдат Велико Търново, Сливен, Тутракан, Марица и др, като не е изключено и в тези градове да има странни търгове и спечелили.

В тази връзка News.bg реши да потърси Максим Бехар, управител на един от участниците в търга - М3 Комюникейшънс, който заяви, че няма да обжалва търга.

По думите му тази обществена поръчка вече е достатъчно дискредитирана и най-вероятно ще бъде отменена.

Бехар посочи, че неговата компания няма да участва повече в търговете в други градове заради морална позиция.

Според рекламния специалист има по-належащи сектори, където няма пари - образованието и културата. В тази връзка едва ли можем да сматаме, че някой толкова го вълнува темата за промотирането на рибните изделия, заключи Бехар.