Три площадки за хеликоптери и най-дългият пътен тунел в Европа ще бъдат изградени по трасето на автомагистрала Струма през Кресненското дефиле. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева по време на форум, провел се в сградата на Университета по архитектура, строителство и геодезия днес.
Министърът посочи, че те ще служат за реакция при извънредни и аварийни ситуации в някой от двата големи тунела, които се предвижда да бъдат изградени в 65-километровия участък Благоевград - Сандански.
Проектната скорост на трасето ще е 120 км, но от фирмата-изпълнител на проекта заявиха, че магистралата фактически ще допуска движение със скорости от 130 км в час.
Още в самото начало на презентацията си Терзиева заяви, че Лот 3 може да остане недофинансиран от европейските средства, тъй като за изграждането му са необходими 1.7 млрд. лв. или толкова, колкото са предвидени за всички нови пътища за периода 2014 - 2020 г.
Три участъка и два тунела
Трасето е разделено на три участъка, каза още регионалният министър. Първият ще е от границата на Благоевград до Кресненското дефиле и ще е с дължина около 21 км. Два километра от тях ще бъдат тунел с по две ленти във всяка посока. Името на съоръжението ще е "Железница". Цената на изпълнението ще бъде около 350 млн. лева общо за пътната и тунелната части.
Вторият подучастък е най-предизвикателният, защото в него ще бъде изграден тунел с обща дължина от 15.35 км. Това е най-голямото пътно тунелно съоръжение в Европа и второто в света, заяви Терзиева. В участъка се предвижда и изграждането на около 7 км. магистрален път. Тунелното съоръжение ще струва около 1.1 млрд. лв., като се предвижда заради екологични изисквания то да бъде вкопано на 30 метра в земята.
Третият участък няма да има тунели, като неговата дължина ще бъде около 23 км, а по дължината му ще има няколко надлеза и подлеза. Сумата за неговото изграждане е около 300 млн. лв.
Без такси за магистралата
Терзиева заяви, че търговете за възлагане на строителството ще започнат в средата на тази година и ще продължат до началото на следващата. Последен на търг се очаква да бъде предложен 2-километровият тунел „Железница" поради сложността на проектирането в участъка, допълни регионалният министър.
Тя беше също така категорична, че не се предвиждат пътни такси за новата магистрала.
Терзиева каза още, че по трасето ще бъдат предвидени няколко места за отдих, на които ще има обичайните крайпътни обекти - бензиностанции, заведения и др.
Преди форума министър Терзиева говори пред журналисти относно проблемите в наскоро пуснатите участъци на АМ Струма.
Припомняме, че само 7 месеца след пускането си в експлоатация, отсечката между Долна Диканя и Дупница поддаде под напора на мартенските дъждове.
По думите на шефа на МРР, проблемът е свличане на банкет, който не представлява проблем за безопасността на движението и ще бъде отстранен веднага щом времето позволи това. Тя допълни още че всеки месец се свиква сформиран от нея съвет към МРР, който да докладва за състоянието на пътищата, които в момента са в гаранция.
tup
на 12.03.2014 в 12:44:13 #16Ще го построим с пари от Евразийския съюз http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/03/11/2259414_brjuksel_odobri_putna_karta_za_izkljuchvane_ot_es/
Stivi
на 11.03.2014 в 21:20:32 #15ПЛЕТ СЕ НЕ ПЛЕТЕ О ДУМИ А О ПРЪТИ,ОТИ ЧЕ ИМА ПЪТИ О ГЪРБИНАТА ВИ!!!!!!
was
на 11.03.2014 в 20:38:14 #14В гугле пише, че най-дългият пътен тунел в света се намира в Европа - някъде в Норвегия и е дълъг към 25км. Някой да каже на "експертната" ни министърка от "експертното" ни правителство, че Норвегия е в Европа или поне да й покаже как да уцели гугле
the socialista
на 11.03.2014 в 20:05:59 #13Ами през крив макарон Най-дългия.
русофоб
на 11.03.2014 в 19:31:29 #12Ще го копат 100 години и ще го ремонтират още 200. Иначе 2 милиарда ще ги усвоят поне 5 пъти. Крадливо и задръстено племе.
XXX
на 11.03.2014 в 17:23:37 #11Бухаха, нали "асфалт не се яде" ве, маймуни червеногъзи? Е, ся хем ще ядете асфалт за 2 милиарда, хем се друсате по дупките, да ви дойде акъла в чугунените кратуни.....
alabalani
на 11.03.2014 в 16:47:22 #10Глупости. Най-дългият и широк тунел е гъзопровода на Хенри. През него минава самолетоносача Герге Храсталаков заедно с петнайсетина поддържащи го кораби и подводници на шести флот.
el viejo
на 11.03.2014 в 16:35:37 #9Споко! Сигурно ще се наложи правителство на ГЕРБ да довършва магистралата. Цената на тунела ще стане 3 милиарда лева, и всички ще са доволни, защото Бойко Борисов ще си е направил далаверата! А, той успява да си обяснява далаверите си добре, ползвайки вечно модерният анти-комунизъм, който народа лапа ли, лапа!
русофоб
на 11.03.2014 в 15:12:09 #8Това е абсолютна лудост, най-бедните с най-дългия и безсмислен тунел. После на путьовците САЩ и ЕС ще са им виновни, че не са ги възпирали от всяка глупост.
Julio
на 11.03.2014 в 15:03:05 #7Магистрала Струма е най-важният пътен коридор в България щото бай ви Хулио пътува на море само в Гърция и иска да му е готин пътя. Така че пет милиарда да струва ще се направи. Казах!
Мечо Грух
на 11.03.2014 в 14:39:44 #6За тия пари можеха да се достроят всички други магистрали в България, да се стегнат може би всички първокласни, второкласни и третокласни пътища, но ние ще направим "най-големия" тунел и 30 км. магистрала! Евала!
tambuhtaneca
на 11.03.2014 в 13:38:17 #5Може би са имали в предвид, че като е тунела с 2 тръби, то той би бил най-дълъг в Европа, тъй като останалите упоменати са с по 1 и там движението е двупосочно, а в този тук ще бъде с еднопосочно движение.
Anthony
на 11.03.2014 в 13:14:13 #4F22 - В началото на годината гърците вдигнаха таксите на магистралата Атина-Солун с 30%. На всеки 30 километра плащаш като поп по 4 евро. Целия път ти излиза над 25 евро! И при положение че голяма част от тяхната магистрала реално е двопопсочен път и не може да се сравнява с Тракия. Не ми се мисли отделно колко пари са взели от европа.
by dip BG
на 11.03.2014 в 12:16:42 #3Десислава Терзиево заеби заребявките за гинес и кажи колко от тези кинти ще минат през лява ръка у десен джоб
valekovi
на 11.03.2014 в 12:08:15 #2По-добре, Г-жа Терзиева да я бяха осведомили по-компенетно. Най-дългия тунел в света, който се намира и в Европа е Лаердал, Норвегия с дължина 24 510 м. Други тунели по-дълги от проектшрания са : Сан Готард в Швейцария - 16942 м и Арлберг в Австрия - 15516 м.
Минувач
на 11.03.2014 в 11:52:02 #1Богата страна сме! Паля Ламборджинито и тръгвам към тунела! Черепа ли ще го прокарва?