Български държавни железници" ЕАД пуснаха в редовна експлоатация и последните доставени от Сименс нови електрически мотриси „Дезиро". Така общият брой на новите мотриси в движение е вече 25.
Електрическите мотриси ще обслужват общо 130 пътнически влакав регионите на София и Пловдив, съобщават от пресцентъра на БДЖ.
Инвестицията на „Български държавни железници" ЕАД в новите мотриси възлиза на над 117 милиона евро.
Както 25-те електрически, така и 25-те дизелови мотриси „Дезиро" (доставени и пуснати в движение през 2005 г.), са проектирани така че да осигуряват удобно пътуване и на трудноподвижните пътници.
Интериорният дизайн, информационната система за пътниците и компютърното управление на всички системи отговарят на съвременните европейски стандарти.
Освен комфорт при пътуване, новите електрически мотриси осигуряват и опазване на околната средачрез своите екологични предимства. Те са оборудвани със специална електродинамична спирачка, която връща захранващата енергия обратно в контактната мрежа.
По този начин се реализира значителна икономия на електроенергия. Мотрисите разполагат с вграден електромер, който отчита както изразходваната, така и възстановената електрическа енергия.
Санитарният възел, който е вакуумен тип, както и емисиите на шум отговарят на европейските норми за екологосъобразност.
gadnqr4eto
на 01.10.2008 в 19:00:11 #3Новите (а пък и старите) мотриси на Дезиро наистина са фантастични спрямо нашите престарели влакове, ама въпроса ми е защо се инвестира единствено в мотриси за малките разстояния, а да кажем влака Варна - София, Бургас - София.......са в окаяно състояние ?! Защо никой не се сеща че тея два влака са много по важни от колкото да кажем София - Видин (примерно) !
zerofill
на 01.10.2008 в 18:09:34 #2Много скоро магалите ще ги изпотрошат, щото БДЖ ги дискриминира и малтретира като купива такива неща
sofeto
на 01.10.2008 в 18:08:12 #1сега циганите ще имат по какво да мятат камъни