Министерство на образованието спешно трябва да намали процентът на ученици, които отпадат от системата при преминаване на дистанционно обучение. Според анализа, който МОН довършва в момента, този процент е между 20 и 25, като една от причините е именно достъп до интернет. Припомняме, че в края на управлението на предишния кабинет отчетът за отпаднали ученици по време и заради дистанционното обучение възлизаше на 1%.

В студиото на БТВ министър Николай Денков уточни и че между 50/60 и 100 хиляди са електронните устройства, от които се нуждае системата за старта на следващата учебна година. Това са сред спешните проблеми, които трябва да бъдат решени в рамките на месец до три месеца, особено ако системата се подготвя за следваща вълна на пандемията.

Липсата на устройства и мотивация - проблемите пред дистанционното обучение за уязвими групи

Липсата на устройства и мотивация - проблемите пред дистанционното обучение за уязвими групи

Това показват резултатите от проучване на център "Амалипе"

Анализът установява и че трябва да се промени квалификацията на самите преподаватели, част от които не са достатъчно подготвени за обучение в електронна среда. Въпреки това МОН дава добра оценка на изминалата учебна година и половина, когато и по спешност преподавателите трябваше да се адаптират към дистанционно обучение. Образованието ни се справи средно добре и успехите се дължат изцяло на преподавателите ни, които положиха всички възможни усилия.

Стратегически обаче трябва да се направят две неща и Николай Денков ги посочи: да се промени системата на финансиране и да се персонализира образованието.

По отношение на първото Денков обясни, че от системата парите следват ученика трябва да се премине към парите следват качеството. Това означава да се промени системата за оценка на образованието и да се изготви методика за такава оценка, която да показва доколко училището е помогнало на ученика да напредне и да се реализира. За втората стратегическа цел Денков обясни, че истинското образование вече е персонализирано. Единият начин е да вкараме много повече учители в системата, както правят частните училища, другото е да приложим новите технологии.

"По това трябва да го започнем да работим сега, за да имаме по-добро образование след 3-4-5 години", обясни Денков.

Изводи от дистанционното обучение: Успехът на отличниците спаднал, на средните ученици се вдигнал

Изводи от дистанционното обучение: Успехът на отличниците спаднал, на средните ученици се вдигнал

При тестовете те са повишили своя успех