Възраждане предлагат промени в закона за предучилищното и училищно образование, които обаче не срещат подкрепата на ресорната парламентарна комисия.

Те предлагат учениците, които не са усвоили материала, заложен в учебната програма за 1 и 2 клас, да не повтарят клас, ако са се обучавали в дневна, индивидуална, самостоятелна, дистанционна или комбинирана форма на обучение. За учениците от 3 и 4 клас, които имат годишна оценка слаб (2) по учебен предмет, обаче да продължат обучението и задължително да им се организира и допълнително обучение по време на лятната ваканция. То може да продължи и през следващата учебна година, предлагат хората на Костадин Костадинов.

Партията предлага и изменения в частта за избор на директорите на училища. Според "Възраждане" с предложените изменения ще се спре порочната практика на политизиране на системата на образованието. От партията виждат недостатъци в настоящата система на образование в начален етап, в която "двойкаджиите" не повтарят клас, а минават в по-горен клас. По този начин, според депутатите от "Възраждане", начално образование получават ученици, които не са покрили и минималните държавни образователни изисквания. В прогимназиален етап тези деца, които не са усвоили минимални знания в началното образование, се самоизключват от образователния процес заради липса на елементарни знания и умения. Това пък често било причина за ниския резултат на останалите ученици в класа.

Добър (3.93) на матурата – разбирането и осмислянето е трудно

Добър (3.93) на матурата – разбирането и осмислянето е трудно

С най-висок среден резултат са чуждите езици

С промените се завишавал контролът върху образователния процес и не се допускат двойкаджии да преминават в по-горен клас. Повтарянето на клас щяло да спомогне за усвояване и затвърждаване на знанията на учениците и ще ги ангажира с образователния процес, според мотивите на Възраждане. От тази мярка отпадат децата от 1 и 2 клас, защото те имали нужда от адаптация заради спецификите на възрастта.

От МОН посочиха, че световните изследвания казват, че повтарянето на клас не води до никакъв резултат. Повтарянето на клас нямало да доведе до решаване на проблема. Това даже увеличавало риска от отпадане от училище. Красимир Вълчев от ГЕРБ иска да се намери нещо, което да е от полза на детето, като например да започва по-рано да учи или нещо друго. Но повтарянето на клас за него не е вариант.

"Специалните деца" без учители, малка крачка към учебници

"Специалните деца" без учители, малка крачка към учебници

По данни на "Уницеф" близо 10 000 деца със СОП са извън образователната система